Phalloceros caudimaculatus


Ronald_

Well-known member
Lid geworden
21 mei 2021
Berichten
140
Ik heb een groep Phalloceros caudimaculatus de bonte goudgambusia.

Nu zitten ze sinds kort in een nieuw bakje, met een nieuw filter, ingedraaide bodem, ingedraaid water. De watertemperatuur is met veel werk onder de 24C gebleven.
nu hangen ze soms massaal aan de wateroppervlakte, het lijkt ook alsof ze lucht happen (lastig te zien).

De bak is flink beplant en de filter uitstroom geeft veel oppervlakte beweging en zelf af en toe lucht bubbeltjes, dus zuurstof lijkt me niet het probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Meet je NO2 eens voor de zekerheid, als vissen bovenin hangen heeft dat doorgaans weinig van doen met zuurstof maar meer met slecht water
 
Ik zal als ik thuis ben even meten, heb wel al voor alle zekerheid 20% water wissel gedaan.
 
No2 is 0 (getest met een strip)
 
Oke, ja strips wijken meer dan 50% af dus dat zegt precies niks, beter kun je een druppeltest aanschaffen, en dat hoeft echt geen uitgebreide kit te zijn, gewoon de NO2 test Nh3/Nh4 test kom je al een heel end mee
 
Oké top, ga ik dat doen.

Is er iets wat ik in de tussentijd kan doen? Iets vaker water wisselen bijvoorbeeld?
 
Oké top, bedankt!
 
Helaas nu twee grote vrouwen verloren, ik snap er weinig van, heb deze populatie al een paar jaar.
 
Al druppeltests gekocht? meten=weten want ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat het je water is wat slecht is
 
Ik heb helaas deze week weinig tijd om een druppel test te kopen, eventueel zou ik dat online kunnen doen.
 
Meteen doen (online bestellen) de sneller je de tests hebt de sneller je antwoorden hebt, nu is het koffiedik kijken en achter de feiten aanhollen
 
Hoe lang staat het aquarium en hoe lang heb je het in laten draaien? Een ingedraaide bodem zegt niet zoveel, heb je de bodem verplaatst? Zolang ze dit gedrag vertonen zou ik dagelijks een behoorlijke waterwissel doen.
 
Het aquarium staat pas net, maar ingedraaide bodem, ingedraaid aquarium water (uit andere bak), alleen een nieuw filter. Ik heb nu weer een water wissel gedaan en wat filterwatten van een goed draaiend aquarium in het water uitgeknepen.
 
Het aquarium staat pas net, maar ingedraaide bodem, ingedraaid aquarium water (uit andere bak), alleen een nieuw filter. Ik heb nu weer een water wissel gedaan en wat filterwatten van een goed draaiend aquarium in het water uitgeknepen.
Op zich zijn caudi's vrij sterk. Doch de auratusversie (gouden) is iets minder sterk t.o.v. de grijze. Ik hou zelf beide versies.
Deze gevlekten heten officieel:
Phalloceros caudimaculatus reticulatus (grijze)
Phalloceros caudimaculatus reticulatus auratus (gouden)
De echte Phalloceros caudimaculatus is grijs en heeft slecht 1 tot 2 streepvlekken op elke zijde. Aan deze variant is lastig aan te komen.
 

Terug
Bovenaan