Wat is er nieuw

Piep/zoemtoon twinstar voeding

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
26
Ha allen,

Het gaat om een twinstar 90B met inline dimmer die in standen 3/4/5/6 een zeer hinderlijke pieptoon maakt. In stand 1/2/7 is hij stil.

Ik heb de verkoper (petsplace) al een mail gestuurd voor garantie, maar ik vroeg me af of iemand hier toevallig een snelle oplossing weet/bekend is met dit probleem.

Groet,
Niels

of iemand hier toevallig een snelle oplossing weet
Ja, maar niet wat je bedoelt denk ik :DD
Home Improvement Power GIF by Laff

Heb je ook aan andere 12V powersupply/voeding die voldoende stroom A(mpere) kan leveren geprobeerd?
(controleer vooraf ook de juiste polarisatie +/- van de 12V stekker/plug)

Je hoort waarschijnlijk de PWM een beetje fluiten.
Goedkope voeding, goedkope componenten en een goedkoop ontwerp.
Vrij weinig aan te veranderen behalve het proberen van een andere voeding maar als het in de dimmer kant zit schiet je daar nog steeds niet veel mee op.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetically_induced_acoustic_noise

Ik ben zelf in het bezit van de twinstar 120G en ik heb het probleem niet. En het ik weet dat het er echt niet is want ik ben zelf zeer gevoelig voor deze geluidjes. Zelfs het ledje van het alarm van de auto hoor ik knipperen.

Ik heb dezelfde lamp maar herken het probleem niet voor deze lamp. Maar ik vermoet dat het een verkeerde voeding kan zijn. Heb in het verleden 3x iets soortgelijks meegemaakt met lampen van Aqualantis en HVP. 3x een andere voeding en probleem was verholpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan