Pinoccio garnalen kweken

zijn wel klein ja die japonica . zou gewoon een panty doen en groot stuk spons er omheen dan is de zuig kracht verdeeld over een groter opverlakte en dan woorden ze niet naar binnen gezogen
 
Misschien dat een sponsfilter beter zou werken.
 
Ja de volwassen garnalen kunnen prima op brak water. Niet 15 gram per liter zoals de literatuur aangeeft maar wel 10 a 11 gram. En zelfs een panty is de groot. Ik zat nog te denken aan een Artemia-zeefje oid maar dat restrict dus ook weer het werk van de filter. Dus al met al een beetje een onmogelijke opgave voor mij op dit moment.
de larven bevinden zich vooral in de opperlaag van het water dus een grondfiltratie zou werken. Maar dan moet ik dat weer kopen en de hele bak omgooien... de eigenlijke vraag is aan mezelf: tot hoever wil ik gaan Voor het kweken van pinoccio garnalen. en dan denk ik: het is wel een hobby. Dus vandaar dat het nu stil ligt en ik aan t kijken ben wat ik met de bak wil doen.
 
Wat tof! Dat ga ik eens lezen! En zal ook eens kijken naar die spons filters! Bedankt jongens, erg lief! Dat meedenken
 
Wat tof! Dat ga ik eens lezen! En zal ook eens kijken naar die spons filters! Bedankt jongens, erg lief! Dat meedenken

Met garnalen, ook jonge garnalen, kiezen wij vaak voor een reservespons voor de aquael turbo 500. Die is grof genoeg om niet snel dicht te slaan, maar fijn genoeg om (het meeste van) de jonge garnalen /larven tegen te houden.

Online verkrijgbaar voor rond de 5 euro dacht ik.
Die spons heeft al een gat wat goed over de meeste aanzuigen heen past.
 
hier nog een filmpje van een brak water tank
 
Hoi,

Ben je hier nog mee verder gegaan?
 
Nee, heb een garnalenkweker gesproken die mijn pinoccio garnalen wilde ruilen voor prachtige blauwe en gele (met neonstripe). Hij blij want nu had hij Pinocchio’s die al op brak zaten en ik blij met twee gezonde kweekgroepjes neocaridinas:)
Wel veel geleerd! En brak/zee-water is voor mij net iets te ingewikkeld.
 
Terug
Bovenaan