Plaats uitsproei voor rasbora kubotai


G

Guppy101

Guest
hallo

Ik had ergens gelezen dat de sproeier van de filter het best aan de kortste kant van het aquarium geplaatst wordt als je rasboras kubotai visjes hebt. Dus aan de zijkant. Weet iemand waarom dat zou zijn en is dat echt nodig? Anders moet ik mijn aquarium terug wat ombouwen. Bij mij zit de sproeier op de achterwand.
 
Weet iemand waarom dat zou zijn en is dat echt nodig?

Ik veronderstel dat dit dan als reden heeft dat de kubotai graag in de stroming hangen? En als je de stroming van achter naar voor laat gaan hebben ze een kortere zwemafstand wanneer ze in de stroming zwemmen... Misschien daarom?

En dan krijg je misschien als gevolg ook dat je meer naar de achterkant van je visjes moet kijken omdat ze dan met hun kop richting de achterruit gaan hangen als ze tegen de stroom inzwemmen? :D

Ik heb in mijn kubotai bakje nu toevallig een spraybar aan de achterruit maar ook een intern filtertje tegen de zijruit met de uitstroom (zonder verlengstukken) zijwaarts dus kan het moeilijk zeggen wat ze zouden doen met enkel stroom van achter naar voor...
Ik merk wel dat ze graag nu en dan in de stroming van de interne filteruitlaat gaan hangen om wat te zwemmen dus ze houden wel van wat circulatie en wat beweging...

Spraybar tegen de zijwand wordt wel meer aangeraden maar het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe goed je watercirculatie nu is.
 
Ok, bedankt honey ;)

Dan laat ik voorlopig alles gemonteerd zoals het is. En zal ik wel zien aan hun zwemgedrag of ik mijn aquarium moet ombouwen of niet :D.
 

Terug
Bovenaan