Wat is er nieuw

Plaatsen / stekken belgish groen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Goedenavond,

ik heb mijn belgish groen in de hoek geplaats bij de achterwand..

maar nu groeit het echt alle kanten op ...en dus niet recht naar boven zoals ik zou willen 😛

en de plekjes waar t minste licht komt...verschijnen nu gaatjes in de blaadjes...

Hoe pakken jullie dit aan ?

Groetjes

Staat het licht er wel boven? 😉
Bij mij niet.. dus groeit het schuin naar het licht..

Gaatjes kan wijzen op ijzer tekort, maar ook kalium wordt wel genoemd.

Maar dan zou ik toch ook bij de bovenste blaadjes bijvoorbeeld een tekort moetten hebben ?

Ik zie het bij mijn Belgisch Groen ook.. en bij de Braziliaanse Klimop.. alleen bij de oudere blaadjes, de bovenste blaadjes zijn nog jong en zullen nog geen last hebben van de tekorten.

Ik vermoed dat de oudste blaadjes dus door de reserve heen zijn die een plant kan hebben. En dan gaan ze de gaatjes vertonen. Ik hou het ook op Kalium.
Als dit de enige plant is met dit tekort dan zou ik me niet echt zorgen maken en desnoods de plant vervangen.

Ja.. denk het ook.

IJzer tekort bij Belgisch Groen ziet er zo uit..
http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/aquarium-pictures/showimage.php?i=7318&c=12
Kalium tekort bij Belgisch Groen ziet er zo uit..
http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/aquarium-pictures/showimage.php?i=7697&c=12

Zelf ben ik sinds afgelopen week een beetje kalium aan het doseren.. dus kan nog niets zeggen over de resultaten.

Toch blijft het een vreemd iets 😛

momenteel is het alleen t belgish groen ( toepasselijk naam 😛 )

Ik zal nog eens proberen de stengels iets verder uit elkaar te parkeren

Tja Belgisch he. Denk je dat dat de oorzaak kan zijn 😉

Volgens mij lijkt het probleem met jou plantje wel erg veel op dat van die foto die kaliumtekort aangeeft dacht ik.
Vind je dat ook niet??

Vind je dat ook niet??

Nee, hoor is echt omdat je planten hebt verzet en dan moeten ze even wennen..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan