Plaatsing filter


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
645
Ik ga het originele, interne filter in mijn Rio 180 kitten.
Maar hoe weet ik op welke hoogte hij moet?
Heeft iemand daar een foto van?

( Ik heb bewust de keuze gemaakt voor het interne filter. Dus liever geen discussie hier over intern- en externe filters).
 
Bij mijn rio 240 (= zelfde constructie neem ik aan) stond de filterkast tot aan de bodem vastgekit. Je kunt daarnaast kijken naar de inlaat/het waterrooster bovenin. Die moet de waterlijn kruisen dus dan volgt daar vanzelf een logische plaatsing uit.

Ik zie net dat ik 'm nog heb liggen. Waar ik m'n duim heb, is t de bedoeling dat het water naar binnen kan.

IMG_20191003_043402.jpg
 
( Ik heb bewust de keuze gemaakt voor het interne filter. Dus liever geen discussie hier over intern- en externe filters).

Wat zijn je beweegredenen geweest dan om voor een intern en niet een extern filter te gaan? Ik wil niet alsnog een discussie starten maar ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van je keuze.
 
Wat zijn je beweegredenen geweest dan om voor een intern en niet een extern filter te gaan? Ik wil niet alsnog een discussie starten maar ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van je keuze.

Goede vraag want een externe oogt mooier en is vaak effectiever in het gebruik.
 
Bedankt voor de foto :)
Ik kan geen extern filter kwijt, geen ruimte voor.
Plus ik heb gewoon ook goede ervaring met dat interne filter.
 
Maar dat interne filter gaat zo'n capaciteit toch nog nooit aankunnen..?
 
Bij mijn Juwel rio 125 zit er een paar mm ruimte onder het filter, dit is hetzelfde bij een Juwel rekord 600. Ik weet niet 100% zeker of dit bij alle Juwel aquaria het geval is maar ik verwacht van wel.

PS. Jammer dat er nu toch weer een discussie op gang komt, ik dacht dat jullie alleen nieuwsgierig waren?
 
Jammer dat een buitenfilter geen optie is en doorgaans kunnen binnenfilters zoals de jouwe het wel aan als je niet een al te zware belasting hebt.
 

Terug
Bovenaan