Wat is er nieuw

plaatsing verwarming

• Onderwerp starter Onderwerp starter elmachtige
  • Startdatum Startdatum
E

elmachtige

Guest
Mijn vraag is waar je het beste en hoeveel elementen je in een bak van +- 260L moet plaatsen met een externe filter..

het water is nu 29C (geen vis of planten in de bak) dus heb mijn element maar even uitgezet(stond op 26C)
heb ook 2 emmers water eruit gehaald en 2 emmers met koel water erbij maar de temperatuur daalt heel langzaam de laatste uren..
heb het deksel er ook maar afgehaald voor wat meer verkoeling.

komt dit nou echt door het weer?

Je zet nu toch geen verwarming aan?

Geen vis,geen planten?
Waarom dan koeler water?

Waarom �berhaubt water? Geen vissen, geen planten? Wat heb je er, naast water, nog meer inzitten dan? Als er alleen water in zit, waarom haal je dit er dan niet uit of waarom zou je je dan druk maken over de temperatuur?

edit: je hoeft je verwarming niet uit te zetten. Hij slaat alleen aan als het water kouder wordt dan de ingestelde temperatuur. Daarboven blijft hij gewoon uit..

ik zal wat duidelijker zijn.....ik ben de bak aan het voorbereiden op vis en plant..

Nou,ga je toch geen onnodig water verversen?
Doe je pas als hij met planten ingedraait is. 4-5 weken.

Oke, dat had ik er niet van begrepen. Het beste kunt je dan idd niks aan de bak toen totdat er vissen inkomen. Wacht 3/4 weken met planten. Je bak heeft zo de tijd om zich voor te bereiden als het ware, waarbij de nuttige bacteri�n zich vestigen. Een klein beetjr voer verkuimelen in je bak helpt hierbij. Ga je verversen, haal je de voeding uit het water voor de bacterien waardoor dese zich nirt voortplanten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan