Wat is er nieuw

Planaria... erg of toch niet?

darter

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Leeftijd
62
Vandaag bij het opruimen van m'n kweekbakje trof ik een paar van deze beestje aan:

zRZL3Uk82WUn9ou88c70ltGAx06EmTYq.jpeg

Volgens mij kunnen ze niet heel veel kwaad. Het kweekbakje is opgeruimd, dus daar zitten ze sowieso niet meer in. Maar ik ga er vanuit dat ze, als ze in het kweekbakje zitten ook in m'n andere aquaria zitten. Ik heb aardig wat corydorassen dus ik denk dat die ze wel als hapje in toom houden. Of zie ik dit verkeerd en is het beter om ze met een kuurtje te vernietigen. Ben ik zelf geen voorstander van. M'n vissen en ook m'n garnalen lijken er geen last van te hebben en ik zie ze eigenlijk nooit.

Waarom ga je daar van uit?
Eerst constateren of je wat ziet.

Maar dat jij ze in het eerste bakje niet zag????

Zoals Bertus ook al zegt zou ik eerst even afwachten of ze er inzitten en hoeveel.
Kuren kan altijd nog hoor.

@bertus
Dat ik ze niet zag dat komt omdat ze alleen tussen de wortels van een java varen zaten die in het kweekbakje lag. Daarbij waren het er maar een paar.

Dat ik er vanuit ga dat ze dus ook in m'n andere aqua's zitten komt omdat die varen uit een andere bak komt. De planaria komt niet vanzelf er in, dus zal daar dan ook wel in zitten.

Wat ik me dus afvraag is of het nou zo erg is, of gewoon lekker laten zitten en het zien als levend voer voor de cory's.

Als je het zelf geen probleem vindt is het niet erg lijkt me en kunnen zeker geen kwaad zolang het er niet enorm veel zijn maar is met alle plaagdiertjes in onze bakken.
Kan ook goed dat de corydoras de aantallen in toom houden maar weet niet zeker dat ze ze eten.

Mocht je een kuur overwegen kan je me pben als je interesse hebt want heb nog een hele lading no-planaria voor je die ik anders Julie dit jaar weg moet doen ivm de houdbaarheidsdatum.

Ik vind het geen probleem. Bedankt voor je aanbod. Maar ik overweeg nog geen kuur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan