GarField
Well-known member
- Lid geworden
- 1 oktober 2024
- Leeftijd
- 55
Hoi hoi.
2 weken terug kreeg ik een bolletje drijvend mos van mijn vriendin.
In een bakje mee genomen. Thuis wilde ik het erin doen maar zag ik wormpjes in de bak.
Dus het mos omgespoeld en daarna weer even in het bakje. Weer wormen.
Weer spoelen, weer in het bakje en weer wormen.
Even met de camera opgenomen en ... Planaria. Ik heb dus de hele bups in de prullenbak gegooid.
Verder niet meer over nagedacht ... tot mijn vriendin vandaag in paniek belt dat alle kreeften weg zijn, de garnalen worden minder en geen kleintjes meer, en ze is 4 vd 6 oto's kwijt.
Dus nu heeft ze in paniek een superfish start aqua van zolder gehaald, en daar de vissen en slakken in gedaan.
Ze zegt dat ze een betta gaat halen om de boel op te eten ....
Ik ben pas morgen bij haar dus kan nog niks kijken. Ik denk dat ze in paniek te vel reageerd ... maar wat is de beste oplossing?
En eten die Planaria echt al die vissen en kreeften op?
Ik zou eerder iets van chemische troep erin gooien (welke?) dan een Betta
2 weken terug kreeg ik een bolletje drijvend mos van mijn vriendin.
In een bakje mee genomen. Thuis wilde ik het erin doen maar zag ik wormpjes in de bak.
Dus het mos omgespoeld en daarna weer even in het bakje. Weer wormen.
Weer spoelen, weer in het bakje en weer wormen.
Even met de camera opgenomen en ... Planaria. Ik heb dus de hele bups in de prullenbak gegooid.
Verder niet meer over nagedacht ... tot mijn vriendin vandaag in paniek belt dat alle kreeften weg zijn, de garnalen worden minder en geen kleintjes meer, en ze is 4 vd 6 oto's kwijt.
Dus nu heeft ze in paniek een superfish start aqua van zolder gehaald, en daar de vissen en slakken in gedaan.
Ze zegt dat ze een betta gaat halen om de boel op te eten ....
Ik ben pas morgen bij haar dus kan nog niks kijken. Ik denk dat ze in paniek te vel reageerd ... maar wat is de beste oplossing?
En eten die Planaria echt al die vissen en kreeften op?
Ik zou eerder iets van chemische troep erin gooien (welke?) dan een Betta