eburon
Well-known member
Heb een vervelende parasiet in mijn aquarium gekregen. Vermoedelijk via plantjes binnengekomen vermoed ik. Eerst dacht ik dat het onschuldige wormpjes waren maar ze werden plotseling groter als 1,5 cm en dan weet je het :driehoekige kop 3 cm lang dan is het planaria. Gisteren naar aquariumhandel geweest maar geen chocolade goerami in voorraad. Normaal gezien eten alle chocolade goerami planaria. Verschillende winkels in de buurt gedaan maar geen geluk. Heb dan maar online een chemisch product aangeschaft. Flubenol mag niet meer verkocht worden dus heb ik maar Esha Ndx aangeschaft, alhoewel dit product geconcipieerd is voor andere plagen werkt het ook tegen planaria. Het hoofd bestanddeel is levamisolhydrochloride. IK heb het nog nooit gebruikt heeft er iemand al ervaring met dit product? Het zou indien correct gebruikt ok zijn voor vissen en garnalen maar alle slakken doden. Nu ik heb geen slakken nooit gehad of kunnen houden, weet niet hoe het komt maar ik kon geen enkele slak houden dus die zitten er niet in. Mogelijk een vis die er vroeger inzat die een slakken fetish had. Heeft er iemand ervaring met de werking van Esha Ndx? Het biologisch product met het betelnootextract wens ik niet te gebruiken want wat men ook beweerd dat is giftig voor vissen dus dat gebruik ik gewoonweg niet.