Planariaworm


M

Mr.Bones

Guest
Ik probeer nu de Planariawormen om zeep te helpen met flubenol.

Moet zeggen dat nu al na 5 dagen ik geen wormen meer in mijn Planariaval meer krijg.
Ik weet dat de eitjes nog na 2 weken kunnen uit komen, dus mijn plan is na 3 weken mijn Posthoornslakken terug te plaatsen.

Als die 3 weken voorbij zijn, wil ik de bak met active koolstof flubenol vrij te maken.
Het is een bakje van 55 liter, hoeveel gram active koolstof heb je daar voor nodig en hoelang duurt het dan voordat mijn slakjes weer terug kunnen?

Kan die active koolstof, in een netje, het aquarium in of moet het in de binnenfilter?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jos.
 
Die actieve kool haalt de flubenol niet uit je systeem hoor, het zit ook in je bodem/filter en aan je planten, je slakken zijn overigens gastheer van de planaria dus zet je ze terug heb je grote kans dat de planaria er ook weer is. De flubenol verdwijnt vanzelf uit je systeem maar dat duurt vrij lang (gemiddeld een half jaar) dus eerder terug zetten van je slakken is niet raadzaam, al overleven de posthoornslakken hier de flubenolkuur zonder problemen
 
Hier ook weinig problemen met slakjes en Flubenol en het gat zoals Antje al aangeeft inderdaad in de bodem zitten.
 
Bedankt voor de reactie's.
Bij de gebruiksaanwijzing van de Flubenol stond dat ik de actieve kool uit mijn filter moest verwijderen.
Ging er daarna als logisch gevolg vanuit dat de active kool achteraf ingezet zou kunnen worden om het weer eruit te krijgen.

Maar niet dus :( Moet er dus uit met waterwissels.
Wil de flubenol er alleen uit hebben voor de slakken en als die er tegen kunnen ben ik zowiezo klaar.

Test het over een kleine 3 weken wel met 1 slak :)
 
Het is het effectiefst als je de kool in je filter doet (bv. in een filterzakje, maar een goedkoop netkousje uit de supermarkt werkt ook prima). Ik weet niet wat voor filter je hebt, maar ik zou één substraat vervangen door kool, en dat een paar dagen laten draaien, dat moet voldoende zijn. Daarna nog een keer flink verversen.

Je kan het ook direct in de uitstroom van je filter hangen, net onder het oppervlak. Gewoon een touwtje om het filterzakje binden, en dat ergens vastmaken zodat het ongeveer op zijn plek blijft hangen :)
 
Het is het effectiefst als je de kool in je filter doet (bv. in een filterzakje, maar een goedkoop netkousje uit de supermarkt werkt ook prima). Ik weet niet wat voor filter je hebt, maar ik zou één substraat vervangen door kool, en dat een paar dagen laten draaien, dat moet voldoende zijn. Daarna nog een keer flink verversen.

Je kan het ook direct in de uitstroom van je filter hangen, net onder het oppervlak. Gewoon een touwtje om het filterzakje binden, en dat ergens vastmaken zodat het ongeveer op zijn plek blijft hangen :)

Duidelijk een man ;)

Een netkousje zijn die sexy dingen met die grote gaten waar de kool uit zal vallen. Panty kousje of panty die je in stukjes kan knippen :D:thumbs:
 
Duidelijk een man ;)

Een netkousje zijn die sexy dingen met die grote gaten waar de kool uit zal vallen. Panty kousje of panty die je in stukjes kan knippen :D:thumbs:

Haha! 1-0 voor jou :D Maar je snapt het idee haha
 
Alle enge wormen zijn dood :) Posthoornslakken al na een week terug gedaan en die hebben het ook allemaal overleeft.
 

Terug
Bovenaan