Wat is er nieuw

plant gekocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thibo
  • Startdatum Startdatum
T

Thibo

Guest
Ik heb net een plant gekocht bij "Rodenburg" maar ik weet niet zeker of het een echte aquariumplant is. Want hij lijkt nogal veel op de Spathyphyllum plant. Hij heeft dezelfde 'vrucht'.
Kunnen jullie mij helpen aub

Alvast bedankt

Foto's doen vaak wonderen
Mvg Jorrit

Het kan ook een Anubias zijn deze kunnen ook aronskelk bloemen hebben want ze worden boven water gekweekt.

Maar de Spathyphyllum wordt ook vaak ten onrechte als aquariumplant verkocht. Heb je een foto?

ik zal proberen een duidelijke foto te maken

Ook bv. Crypotorynen worden onderverdeeld in de aronskelkfamilie (Araceae), om maar aan te geven hoe breed die familie is. Het kan dus werkelijk van alles zijn.

Een foto zal wonderen doen.

~ Ivo

Dit zijn de foto's

757421thibo_0_82_img_10911.jpg

781951thibo_0_82_img_10901.jpg

581296thibo_0_82_img_10892.jpg

Lijkt op een Anubias

Ik heb even wat foto's opgezocht van de Anubias en ik denk dat het inderdaad een Anubias is. in ieder geval bedankt om me te helpen.

Een Anubias die het beter zal doen vastgebonden op een stukje hout. In de grond kan wel maar dan worden ze meestal niet zo mooi.

Maar op de achtergrond op de eerste foto staat wel een Spathyphyllum!

ja dat weet ik, is het best om deze er ineens uit te halen of kan ik wachten tot hij dood is?

Zet hem maar op je vensterbank. Hou de kluit nat en geef hem een plekje in de schaduw.

okee dat ga ik dan meteen doen. Ik vond het al zo raar dat er zwart zand tussen de wortels zat 😛

Wat staan die planten raar ??

Komop zeg, is het nu zo veel werk om zo'n foto even een kwart slag te draaien ????

ze stonden normaal op de computer maar met ze te uploaden zijn ze gedraaid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan