Wat is er nieuw

Plant identificatie

JdeV

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Leeftijd
40
In mijn kweek/garnalen bakje heb ik een plant staan waarvan ik niet zou weten wat het is.

Via mijn zusje heb ik hier een stukje van gekregen maar ze wist ook niet meer wat voor een plant dit is.

Kunnen de experts hier hun oog over laten vallen? Hij staat er nu 2 weken in en begint nu aan te slaan en te groeien.

235389jdev_0_82_plant1.jpg

zou Sterrenkruid, Heteranthera zosterifolia kunnen zijn

Inderdaad het lijkt er wel veel op, alleen de punten van het blad niet helemaal? Is het sterrenkruid niet meer rond? Deze zijn echt puntig, op google lijkt sterrenkruid rondere blad einden te hebben.

Toch me zusje weer even lastig gevallen, haar vriend wist te vertellen dat hun de planten van een kennis hebben gekregen uit een vijver waar ze al jaren in stonden. Me zusje heeft deze planten nu al een jaar in haar aquarium staan.

Kan sterrenkruid ook in vijvers groeien?

Ok, ik heb eens rondgekeken en de Heteranthera zosterifolia is van de familie van de Pontederiaceae, Waterhyacinthen. Een van de leden van die familie is de Zosterella dubia, en die komt ook in gematigde gebieden voor. Kijk daar eens. En anders google eens op Pontederiaceae

Kasselman geef een minimiumtemperatuur van 5 gr. C. op bij H. zosterifolia.

~ Ivo

Dit lijkt me geen Heteranthera zosterifolia. de bladeren lijken er een beetje op, maar ik vind de steel veel te dik voor een Heteranthera zosterifolia.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan