Plant probleem tekorten?


Als je stroming/circulatie goed is en mede gelet op de vrij hoge po4 zou ik ook aan co2 denken.

Hoeveel uren heb je het licht aan?
 
@jessicapilon mijn lichten branden 9 uur. Ga vanavond de co2 wat bijdraaien. Ik zat nu rond de 100 bellen/min.
 
Nog eens gekeken om te controleren en de lichten branden 8 uur geen 9
 
Beste,
Het is nu een klein maand geleden heb intensief water ververst mijn voeding en co2 aangehouden en er zit geen verschil bij de planten. Integendeel als het zo nog 2 weken voort gaat heb ik nietmeer over in mijn hele bak... :/
 
hoe wordt je co2 opgelost in je water?
Ow, zie het al in je begin post, een JBL inline diffuser.
Wel raar dat je met 100 bpm je co2 blijkbaar niet beter krijgt.
Ik vind je KH en GH ook wel aan de hoge kant. of dit de problemen geeft ? geen idee?
 
Op je allereerste foto die je hier plaatste merk ik Baardalg op. Hetgeen wijst op CO2 tekorten. Dit kan door te weinig CO2 in je water of door wisselende CO2 waardes. Dit laatste door een minder goede waterdistributie; de CO2 bereikt niet elke plek. Met name stroming over de bodem is vaak een probleem en kan ook een verklaring zijn voor het feit dat je planten juist onderaan slecht groeien. Een manier om dit op te lossen kan middels een spray over de achterzijde. Met de stroming vlak onder het wateroppervlak licht naar beneden gericht. De stroming wordt dan door kaatsing tegen de voorruit naar beneden gedrukt en gaat via de bodem naar achter waar zij weer omhoog komt. Wanneer de aanzuiging, bijvoorbeeld, rechts zit krijg je een spiraalvormige waterdistributie beweging naar rechts. Ook bij groene alg die ik bij je zie speelt een goede watercirculatie, voedselarm water(!), een rol evenals CO2 tekorten. Je moet daarbij ook je fosfaatniveau bezien.
 
@benvo bedankt voor je reactie. Ik zal proberen nog meer stroming te creëren wat wel raar is dat al mijn planten het nj slecht doen ook deze die vol in de stroming zitten. En vind het raar want er staat een grote eheim filter op + een binnen filter die alle 2 voor redelijk wat stroming zorgt. Ik ga ze nog een uitkuisen zodat ze terug wat meer kracht hebben. Ook de stroom proberen regelen dat het meer tegen de ruit botst zoals jij aangaf.
Maar mijn co2 staat al bijna een maand op licht groen en niet veranderd dus dat vind ik ook wat bizar.

Bedankt voor je hulp want iedere dag meer en meer algen en gaan de planten meer kapot..
 

Terug
Bovenaan