Wat is er nieuw

Plant voor 30 liter betta aquarium

LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Leeftijd
38
Goedenavond allen.

Vandaag een mooie Betta splendens crowntail gekocht. Deze heb ik in een 30 liter aquarium waarin mijn garnalen verblijven. Hopelijk word dit geen visvoer. Hierin staan als planten eikenbladvaren, een rode alternanthera, een cryptocoryne dark Orange en hemianthus (dwergparelkruid).

Vandaag al twee betta bedden gekocht als rustplekken. Nu heb ik nog 1 plekje in principe over in mijn aquarium voor nog een plant. Een grote plant met stevige bladeren voor de betta, maar welke? Liever geen anubias, daar heb ik geen goede ervaringen mee. Heb redelijk veel licht, geen aparte bodem, wel bodemsticks en geef 2x per week aquaflora pro. Geen co2.

Welke plant is nu erg geschikt om erbij te halen? Niet te veeleisend, geschikt voor een bettta.

Alvast bedankt.

Goedenavond allen.

Vandaag een mooie Betta splendens crowntail gekocht. Deze heb ik in een 30 liter aquarium waarin mijn garnalen verblijven. Hopelijk word dit geen visvoer. Hierin staan als planten eikenbladvaren, een rode alternanthera, een cryptocoryne dark Orange en hemianthus (dwergparelkruid).

Vandaag al twee betta bedden gekocht als rustplekken. Nu heb ik nog 1 plekje in principe over in mijn aquarium voor nog een plant. Een grote plant met stevige bladeren voor de betta, maar welke? Liever geen anubias, daar heb ik geen goede ervaringen mee. Heb redelijk veel licht, geen aparte bodem, wel bodemsticks en geef 2x per week aquaflora pro. Geen co2.

Welke plant is nu erg geschikt om erbij te halen? Niet te veeleisend, geschikt voor een bettta.

Alvast bedankt.
Stuur eens een foto van dit bakje? Dat maakt meedenken makkelijker.

Ik hoop dat de Betta de garnalen met rust laat want regelmatig hoor je anders.

Nymphoides taiwan?
Persoonlijk (één van?) mijn favoriete planten: doet het in een bak waarin voldoende verlichting is voor crypto's, mos, anubia's, kolomvoedingn goed in toom te houden en erg mooi. Ik heb ze net gesnoeid, maar als je er verder niet aan kunt komen, kan ik nog wel ergens een startplantje voor je vinden....

Hier twee foto's van de bak. Bovenop nog drijfplanten. De eikenbladvaren heeft het wat moeilijk en wordt wat aangegeten door de garnalen lijkt het. Het water is ietwat bruinig door de notendop, eikels en catappa bladen. Achterkant aquarium wordt nog zwart gemaakt deze week.

Bijlagen

• 20260307_230818.jpg
    20260307_230818.jpg
    2 MB · Weergaven: 3
  • 20260307_230702.jpg
    20260307_230702.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 4
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan