Wat is er nieuw

Planten beginnen opeens te groeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brasco
  • Startdatum Startdatum
B

Brasco

Guest
Ik heb nu sinds begin maart mijn aquarium 350l (water). Het plan is een discusbak. Na ongeveer 3 weken indraaien mijn vissen erbij en dan afwachten tot de opendeur ( volgende week 😀 om mijn Stendkers te gaan kopen. Nu in het begin groeiden mijn planten traag tot helemaal niet.

De laatste week merk ik dat ze ineens de pan uitswingen. Cabomba, echinodorus en Valisneria groeien als zot. Ze hebben ook een wondermooie groene kleur. Heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt? Ik heb niets toegevoegd van Easycarbo. Ik was dit van plan maar wil toch zo weinig mogelijk middeltjes. Ik gebruik ook geen CO2.

Niet dat ik klaag natuurlijk, het verrast me gewoon.

Bijkomend voordeel, mijn algen zijn sinds mijn laatste waterverversing ook allemaal verdwenen.

Ww:
Ph 7,5
Kh 6
GH 8
No2 0
No3 10

Logisch, de bak is nu ingedraaid en de NO3 is op peil gekomen welke een goede plantenvoeding is alsmede zijn er bacterien en vuil in de grond gekomen welke de wortels voedt, alles draagt ook bij om de algen te verdringen.

De meeste planten hebben ook wel enige weken nodig om te wennen aan de nieuwe omstandigheden.
Mooi dat ze het nu goed doen hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan