Planten "bewaren"


Neon Tommy

Well-known member
Lid geworden
31 december 2021
Berichten
122
Leeftijd
37
Beste allen,

Ik ga donderdag mijn planten ophalen voor mijn Rio180.

Ik kan ze niet gelijk in het aquarium zetten dus wil ze op een goede manier even bewaren.

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb curver bakken. Kunnen ze hierin een nacht overleven.

Hoe zit dit met de invitro bakjes?

Hartelijk dank voor jullie tijd.

Gr Tommy
 
Nou in zo n bak kunnen ze wel dagen overleven hoor. Ik heb ook weleens planten een dag of 5 in een emmer gezet en als dat in het daglicht staat dan gaat dat prima.
 
Top dat stelt mij gerust. Dank je wel.
 
In een vochtige krant op een koele plaats houden de planten het ook een aantal dagen vol.
 
Moet ik het water nog op temperatuur houden met een heater?
 
Wanneer wij planten behandelen voor gebruik of tijdelijk bewaren, dan doen we ze gewoon in een emmer. Wanneer het langer dan een dag is doen we er wel een heel klein pompje/binnenfilter bij voor wat waterbeweging, en soms een drupje plantenvoeding.
Wanneer het erg veel planten zijn gebruiken we de stuc-kuip die we ook voor waterwissels en onderhoud gebruiken.

We zetten zo'n emmer meestal op de grond bij een raam waar wel licht is maar geen zon.

Zo gaan ze hier soms wel weken prima mee. Nooit uitval gehad.
 
Dank je wel. Heb een grote cruver bak dus ga ze daar in doen. Heb nog een kleine binnenfilter dus dat moet ook werken. Het is voor een nachtje. Morgen vrij en alle tijd om rustig te planten zonder tijdsdruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup

Terug
Bovenaan