Wat is er nieuw

Planten blijven niet bij elkaar.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ik loop een beetje tegen een probleem aan. Ik heb zo'n 2-3 maanden geleden 10 stuks Micranthemum umbrosum gekocht. Waar ik nu tegen aan loop is het feit dat deze planten niet meer in de grond blijven staan als groep. De stengels van de planten zijn zeer klein, waardoor het een enorm werk is om deze 1 voor 1 in de bak te zetten. Hoe kan ik er weer voor zorgen dat het 1 bos weer wordt? Want in het begin zag het er zeer mooi uit, maar omdat er steeds plantjes losraken en ik deze dan moet weggooien heb ik nog maar zeer weinig over...

Wat voor bodem heb je?
Het is een moeilijke plant, dus voldoe je wel aan de "voorwaarden" om de plant de verzorging te geven die het nodig heeft?

Ik heb een gewone grindbodem. Ik wist helemaal niet dat het een moeilijke plant is... Het aquarium waar hij instaat:
- 60x30x30
- Circa 26 graden
- Licht is rond de 10 per dag aan
- Grindbodem

Ik heb nog geen voeding om de planten te voeden, dat ben ik van plan om dat deze week aan te schaffen.

Als tip wil ik je graag meegeven dat je voortaan beter eerst even kan nagaan of een bepaalde plant geschikt is voor je bak.
Er zijn er die bijvoorbeeld veel licht of co2 willen.
Zo voorkom je misschien een teleurstelling.

Had deze plant ook had wel genoeg licht, maar geen co2 en wel plantenvoeding maar geen voeding bij de wortels.
Heeft het ook niet gered. Denk dat co2 wel belangrijk is voor deze plant.
Zou proberen de mooie/goeie stukken te knippen en opnieuw te planten en dan wel co2 toevoegen en plantenvoeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan