Wat is er nieuw

planten doen het niet goed

Bweetle

New member
Lid geworden
6 januari 2022
Leeftijd
52
Iemand een idee waarom mijn planten het niet goed doen ik heb al geprobeerd met extra co2 ijzer...
graag advies

Bijlagen

• 23A9DFE8-2FD3-4166-ADFF-775DAF0B8404.jpeg
    23A9DFE8-2FD3-4166-ADFF-775DAF0B8404.jpeg
    232.2 KB · Weergaven: 162
  • E199DB24-EACF-4B73-A0BD-6FF90469E5A5.jpeg
    E199DB24-EACF-4B73-A0BD-6FF90469E5A5.jpeg
    206 KB · Weergaven: 155
Meer info over bak formaat, filtering en waterwaardes?

Inderdaad willen we graag de waterwaarden weten en wat je toevoegt aan voeding en hoeveel licht er boven de bak zit.

Ik zie nog planten in potjes staan en ik zou planten niet in het potje laten maar eruit halen en dan dat wol verwijderen en ze dan planten.

Geef je de planten enige vorm van bemesting? Evenals mensen gebruiken planten naast belichting om te groeien ook plantenvoeding! Via de waterkolom maar ook door de bodem. Je hebt het over CO2? In welke vorm? En hoezo ijzer?

Nog ff inhaken op je visbestand. Ik zie maanvissen, glasmeerval en gourami’s. Dat past qua watersamenstelling niet echt bij elkaar lijkt me ook.

Nieuw aangekochte planten zitten in glaswol, dit dient verwijderd te worden voor men deze plant in het aquarium.
Grote stukken gaan er meestal gemakkelijk af de rest( meeste) spoel je af onder een lopende kraan.
Veel aquariumplanten worden emers(bovengrond ) gekweekt en zullen deze bladeren verliezen als ze submers (onder water) gaan staan , in deze tijd gaat de plant zich aanpassen aan het onderwaterleven met nieuw blad.
Zoals hierboven vermeld zijn waterwaardes belangrijk om beter advies te geven naar planten en vissen toe PH ,KH NO3 en PO4.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan