Wat is er nieuw

Planten doen het slecht

S

smooty

Guest
Hallo,
Ik heb nu al 2,5 maand echinodorussen in mijn bak, de bleheri,radicans een chinese klimop en vallisneria gigantea. Ik heb bij elk van deze een kleibal en latriet bij de wortels gezet. Maar de bladeren worden bruin en sterven af. In mijn vorig aquarium had in zeer veel scheuten van de vallisneria en nu niks.

Mijn bleheri deed het eerst zeer goed en is enorm gegroeid maar nu zie ik ook dat de onderste bladeren beginnen af te sterven.

Mijn licht brand van 13u tot 23 uur. Ik geef iedere week ook nog carbo en profito bij.

Ik heb mijn water nog nooit gemeten mijn vissen zitten altijd op leiding water en 1x per week wordt er 30% ververst.
Ik laat alleen mijn water meten als mijn vissen sterven.

smooty zei:
Ik heb mijn water nog nooit gemeten mijn vissen zitten altijd op leiding water en 1x per week wordt er 30% ververst.
Ik laat alleen mijn water meten als mijn vissen sterven.

denk dan toch dat je best je water eens laat testen zonder dat er vissen sterven.

Als je ze laat testen laat dat dan doen op PH,KH,GH,NO3,PO4 en FE

Oke ik zal dit doen. Verder zijn mijn verlichtings uren goed?

plantdeficiencylabeled_Mar15_2010.jpg

smooty zei:
Oke ik zal dit doen. Verder zijn mijn verlichtings uren goed?

Dat zijn geen vreemde uren, maar welke lampen hangen er boven je bak? Verder hangt verlichtingsduur ook af van de aanwezige voedingsstoffen.

Er zal waarschijnlijk een voedingstekort ergens zitten. Dus kun je mss het water bij de lfs laten meten??
Zonder de waterwaarden is het moeilijk te zeggen. Tien uur voor de verlichting is niet erg vreemd maar ik hou 8,5 uur aan. Hierdoor wordt er ook minder verbruikt en is de kans op tekorten kleiner.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan