Planten en tekorten


C

Chiel3667

Guest
Beste allen,

Sinds enkele weken pas ik de EI methode toe in me bak.

Nu laat 1 plant een zeer duidelijk tekort zien.. Maar welk tekort? Heeft iemand een idee? Ik heb foto's toegevoegd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Chiel

20181028_184302.jpg


20181029_211918.jpg


20181029_211901.jpg
 
Deze plant heeft voeding aan de wortels nodig, geef je dat ook?
 
Uuhnmm... Ik heb een voedingsbodem maar of de wortels daar nu lang genoeg voor zijn omdaarvan te profiteren durf ik niet te zeggen. Ik kan er van die voeding sticks bij zetten... Mogelijk lost dat het probleem op?
 
In april is die erin gegaan tijdens de opbouw van 't aquarium... Een dennerle voedingsbodem. Heb zojuist de voeding sticks er alvast bij gezet.
 
EI methode toe in me bak.

Nu laat 1 plant een zeer duidelijk tekort zien.. Maar welk tekort?

Het idee van EI is net dat je dan geen tekorten kan krijgen omdat alles overdadig aanwezig is...
Hoe lang staan de aangetaste plantjes al in de bak?

Welke vissen (dieren) heb je eigenlijk in de bak?
Het is toch geen schade door een vis die te weinig groenvoer krijgt?


Zie ik op de eerste foto centraal eigenlijk een eitje of wat is dat gele bolletje?

Edit: en welke EI voeding geef je juist?
 
Crypto s verslijmen vaak in het begin en ik heb de indruk dat deze plant er niet heel lang instaat nog.
 
Crypto s verslijmen vaak in het begin en ik heb de indruk dat deze plant er niet heel lang instaat nog.

Lijkt mij ook ja, dat het verslijmen is en niet echt wat met tekorten heeft te maken.
Ook als ze langere tijd in een bak staan kunnen ze nog verslijmen door bv. een wijziging ergens in het aquarium. Mogelijk in dit geval het begin van de EI-methode.
 
Ze zijn erg gevoelig en kunnen soms ook na lange tijd alsnog verslijmen inderdaad. Maar goed gewoon staan laten en dan komen ze wel terug.
 
Dit heb ik ook wel eens gehad, mijn ervaring is: hoe meer bladeren je wegknipt, des te harder gaat ie zijn best doen om nieuwe bladeren aan te maken.

Poos terug had ik er ook één die slecht begon te worden, extra bolletje in de bodem, helemaal gekortwiekt, en een paar weken later was die mooier dan ooit.
 

Terug
Bovenaan