Wat is er nieuw

Planten extra geven ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaLife
  • Startdatum Startdatum
A

AquaLife

Guest
Ik ga mijn 60x30 morgen compleet nieuw inrichten, volgens de aquascape manier waar ik op youtube duizenden tutorials van heb gezien. Dat betekent dat mijn bak allemaal kleine plantjes heeft die vol moeten gaan groeien. Bij veel planten weet ik t al, maar ik heb bij de Hermianthus calletrichoides cuba, lobelia cardinalis, micranthemum monte carlo en de lilaeopsis mijn twijfels. Kan ik bij die planten beter iets erbij doen ? En wat dan precies ? Hoe moet ik te werk gaan ? Veel vragen dus! 🙂

Hemianthus C. wil wel veel licht, evenals Micranthenum en Lilaeopsis. Verder willen ze daarnaast ook wel CO2! Een PH gehalte van 6,8 tot 7 is aan te bevelen. Genoemde planten zijn niet altijd even gemakkelijk te planten, zeker de H.c. niet. De grindlaag moet daarom niet te grof zijn.

En hoe doe ik co2 in mijn bak ? Ik ben een volslagen leek als het om planten gaat..

hahahaa, ja ik was al zo ver dat co2 een gas is.. Ik kijk wel even rond, bedankt.

Wat wil je weten dan? Wat beter is? Je hebt diffusors, flippers reactors, bioco2. Je kan drukflessen kopen, dealtje sluiten met slijterij, brandblussers gebruiken...... Er zijn zoveel opties.

voor een echte planten aquascape is een echt co2 systeem haast wel een vereiste.

over wat voor bak hebben we het? met een bak met 1tl buisje ga je het niet redden.

Ik heb een 60x30 bak en wil gaan aquascapen. Ik voeg wel vloeibare co2 toe. Hoeveel licht per dag ?

Je bedoeld carbo denk ik, maar dat is een alternatief maar geen echte co2. In een 60x30 heb je niet echt veel licht dus dankun je niet makkelijk alle planten houden. In de regel is in zo n bakje ook geen echte co2 nodig. ik heb er hier 5 staan en geef alleen plantenvoeding en heb het licht zo n 9 uur branden. Ik zou geen planten nemen die veel licht vereisen.

Inderdaad wat John aangeeft.

de standaard 60cm bakjes hebben inderdaad niet genoeg licht capaciteit om de planten die jij wil goed te laten doen.

als je het wel graag wilt zul je de kap incl verlichting moeten aanpassen.

Hier een voorbeeldje van mijn low budget scape. Geen co2, alleen plantenvoeding en 1 tl buisje.

CAM01221.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan