Wat is er nieuw

planten gaan dood !

• Onderwerp starter Onderwerp starter pelle
  • Startdatum Startdatum
P

pelle

Guest
Mijn plant gaan naar beneden hangen en word een soort van doorzichtig en er kommen gaatjes in wat te doen verlichting staat weinig aan + opstart fase en hij wordt lichter en een beetje geel (ijzer te kort )
Wat nu ?

Alvast bedankt. :help:

Foto?

Plantenvoeding toevoegen?

Hoe lang staat de plant in de bak? Vaak worden waterplanten boven water gekweekt en als je ze dan in je bak zet, sterven de "bovenwater bladeren" af en komen daar nieuwe bladeren voor terug.
Als de plant al een tijdje in de bak staat, kan het zijn dat er onvoldoende voedingsstoffen aanwezig zijn.

Heb je een foto of de naam van de plant?

ik zal wat foto`s laten zien maar hij is duidelijk in gezakt en heel erg verkleurd hangt naar beneden lijkt dood.

Toen ik hem net had :

586612pelle_0_82_toen_ik_hem_net_had.jpg
[/img]

Eerst toen het begon :
947141pelle_0_82_het_begin.jpg
[/img]

Nu :

629748pelle_0_82_nu_1.jpg
[/img]

456764pelle_0_82_nu_2.jpg
[/img]

mijn aquarium heb ik aan gezet met alles er in enzo op 1 april het gele blaadje was denk all bij de winkel want geen enkel ander blaadje werd geel.
maar weten julie aan de foto`s te zien wat het is wat ik er aan kan doen want planten voeding kost ongeveer 10,00 euro en een plantje 3,95 ??

En binnen kort is de opstart periode voorbij en dan kan ik het water gratis (als het goed is ) laten testen bij mijn lokale dieren winkel PetsPlace. het wordt een garnalen bakje maar ik wil de garnalen van marktplaats halen gezien voor vuur garnalen 0,30 ps.
Woont iemand in de buurt van Schagen en vraagt er niet veel voor stuur een bericht (Vuurgarnalen,Crystal red,Crystal black,overige.)

-------------
Alvast bedankt

Gebruik je CO2?
Als planten namelijk geen CO2 krijgen sterven ze.
Misschien moet je toch ene systeem(pje) aanschaffen...
Verder is voeding voor in het water ook erg belangrijk. Ja ene fles kost 10 euro. Maar bekijk het zo of je betaalt af en toe 10 euro of je bent per jaar ruim 100 euro kwijt aan plantjes...

Als het garnalen worden zou ik zelf geen co2 gaan gebruiken.
ik denk dat je plantje aan het verslijmen is omdat hij naar de submerse vorm overgaat.
Het is dacht ik een Crypto als ik het goed bekijk en deze doen dat soms vrij snel.
Gewoon staan laten en tzt komt hij wel weer terug.
Ook met plantenvoeding zou ik voorzichtig zijn. hier verschillen de meningen vaak over. Je zou een halve dosis kunnen geven.
Je kan voor garnalen wat hout nemen en met mos bekleden en drijvers gebruiken want daar hangen ze vaak graag in.

Ik heb ook al mos in mijn aquariumpje javamos daar zaten slakken op die zijn allemaal weg (Met de hand Vis onthaak tangetje). kan je mischien nog wat info over submerse vorm dingetje geven snap dat niet helemaal wat je daarmee bedoeld . het mos zit op het hout vast met vis draad zat er all op toen ik het kocht bij de dieren winkel en ook dat rare soort van stof dat lijkt ietsie pisie verder te gaan op het hout maar dan echt super sloom. de bladeren zijn donker groen bijna doorzichtig zo dun en er zitten nog een beetje gezonden stengeltjes tussen lijkt wel.

en heb je nog tips over de filter er zat laatst heel veel javamos dat er nog los opzat (dood mos)zat in mn filter heb het er uit gehaald mn filter klinkt weer veel beter en er leek op mn filter spons een soort slijmerige bruine modder te zitten maar ik heb geen modder in mn bakje ??

Die modder is vuil, je moet dan de spons verschonen. (Afspoelen onder de kraan en na een maand ene nieuwe spons er in, of eerder als je water troebel wordt)

zit in opstart Fase moet dat dan wel. Waneer kan ik de spons verschonen

Marrie98 zei:
Die modder is vuil, je moet dan de spons verschonen. (Afspoelen onder de kraan en na een maand ene nieuwe spons er in, of eerder als je water troebel wordt)

Uitknijpen in een bak aquariumwater.. en pas vervangen als het niet meer te ontstoppen is.. wel in gedeeltes, niet in 1 keer de hele spons vervangen dus.

Als je nu al je spons gaat verschonen/vervangen dan gooi je alle bacterien die je juist nodig hebt weg. En je bak draait nog maar net toch?
Als de stroom uit de filter echt veel minder is dan hooguit heel lichtjes in de bak wat uitknijpen.

Veel planten worden boven water gekweekt en die moeten zich dus aanpassen aan de omstandigheden onderwater.
Dus die moeten van emers naar submerse toe. Zo noemt men dat dus.
ook Crypto s moeten wennen aan onder water en verslijmen heel vaak eerst dus.
Dat slijmerige op je spons is gewoon vuil dat aan het ontbinden is zeg maar.Zolang de uitstroom goed is moet je daar niks aan doen want dan gooi je alle goede bacterien die nu in je filter zitten weg.

Een bak moet zeg maar zeker 4 weken indraaien en in die periode moet je de bodem en de filter zoveel mogelijk met rust laten.

kellemes zei:
Marrie98 zei:

Uitknijpen in een bak aquariumwater.. en pas vervangen als het niet meer te ontstoppen is.. wel in gedeeltes, niet in 1 keer de hele spons vervangen dus.

Helemaal met Mark eens hoor :thumbs:.

Ik gebruik overigens de kleine binnenfilters van SF. De Aquaflow 100. Ik verschoon af en toe de spons onder de kraan een beetje maar doe er eigenlijk nooit een andere spons in. Die gaan normaal echt wel jaren mee hoor.

Ik heb een pasific pompje
hier is een foto :

343376pelle_0_82_pompje.jpg
[/img]

mn plantje zit tussen 2 stenen geklemd.

ik ga er nog iets over heen doen over de filter van wegen de garnaaltjes Mischien een kaus dacht ik ?

Heb je de plant wel in de bodem staan??

Ik ken die filter niet maar het principe is bij allemaal gelijk hoor.
Pas wat verschonen als de uitstroom echt minder wordt en tijdens de opstart zo min mogelijk rommelen.

Mn plantje zit wel tussen de stennen op de bodem geklemt. En het pomphe zat bij man aquarium toen ik hem kocht en ook ern haainen poster,1 kg witte stenen.
Maar heb ongeveer 5 kg Zwarte grind dan komen de kleuren mooier uit en ik ga nog iets van een zwarte achtergrond doen.

Ik zou de wortels wel in de bodem zetten hoor.
Het is een Crypto en dat is een moerasplant en dus heeft die ook graag een kleibol bij de wortels.

Even een update ik heb laatst even mijn plant geholpen er zaten allemaal doden blaadjes aan vielen er gelijk af.
Gelukig zaten er nog een paar nieuwe plukjes tussen niet veel maar beter dan niks 🙂

Als het een Crypto is dan zal de plant over een poosje wel weer nieuwe blaadjes gaan geven hoor. Ik zou hem rustig laten staan. En natuurlijk wel in de bodem dan 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan