Planten groeien niet


Je nitraat is ook niet erg hoog. Deze zou je wel wat kunnen verhogen. Het handigst is die te koppelen aan je fosfaat, bijv 20 no3 / 2 fo4 of 10 no3/1 fo4. Spoorelrmenten zijn ook belangrijk voor groei:) gedoe hé, maar blije planten is een mooie bak!
Morgen ga ik met all in planted box starten. Zit ook ijzer, nitraat en fostaat. Ik begin met 1 in de week doseren en wekelijks het water testen
 
Vandaag de test set binnen gekomen! Een uurtje bezig geweest met nauwkeurig te testen en heb de volgende resultaten. Ik weet alleen niet goed hoe ik de kh moet berekenen. 1 druppel x ??

8x druppels kh 8?
Ph 7
No2 0,025
No3 3
Nh4 0,05
Het is afhankelijk met hoeveel water je test met 5ml 1druppel 1 met 10ml aantal druppels gedeeld door 2 (is nauwkeuriger)
 
Tijd voor een korte update. De hygrophila krijgt nieuwe blaadjes! Dit zie ik nu voor het eerst, hopelijk gaan ze snel naar het oppervlak toe voor het nieuwe koppeltje honinggourami goud 😁

All in one planted box lijkt dus wel wat te helpen.
Maar... AIO raadt aan om 1x Per maand een waterwissel te doen van 30%-50%? Zou dit beter voor de planten zijn? Lijkt mij weinig, zeker met een koppel ancistus die flink vervuilen.
Wat ik ook las is dat de blauwe grove sponzen in het interne juwel filter juist alleen maar de plantenvoeding wegfilteren? Iemand hier ook een idee over?
Gr Jesse
 

Bijlagen

  • 20201215_102539.jpg
    20201215_102539.jpg
    184.8 KB · Weergaven: 63
Info AIO
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201215-105133_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201215-105133_Samsung Internet.jpg
    201.6 KB · Weergaven: 64
1 x om de drie maanden, holy moly! Das weinig... Het verschilt per bak vind ik. Ik denk dat ik op de 1x per maand zit en dan 40% ververs. Ligt ook aan de waardes en hoeveel (opgroeiende) vissen je hebt. Wel zie ik erg veel zweefvuil bij je. Werkt je filter wel naar behoren?
 
1 x om de drie maanden, holy moly! Das weinig... Het verschilt per bak vind ik. Ik denk dat ik op de 1x per maand zit en dan 40% ververs. Ligt ook aan de waardes en hoeveel (opgroeiende) vissen je hebt. Wel zie ik erg veel zweefvuil bij je. Werkt je filter wel naar behoren?
Kan kloppen idd, heb de witte fijne spons eruit gehaald wat alle fijne deeltjes opvangt. Ga morgen nieuwe halen 😉
1x In de maand bijna de helft klinkt logischer idd.. Wat voor filter gebruik jij?
 
Ik gebruik ook geen CO2, maar ik doe elke week een waterwissel eigenlijk
Ja ik weet ook niet beter eigenlijk dan dat iedere week te doen. Soms 1,5 week, maar dat komt niet vaak voor.
 
Ik kreeg van regelmatig water verversen juist last van draadalg. Steeds veel co2 in m’n water wat snel verminderde, waarna ik weer nieuwe toevoegde. Maar als jij een joh belasting hebt, Kevin, werkt dat juist fijn, 1x per week verversen! Ik gebruik de interne pomp van juwel die ik wat heb aangepast.
 

Terug
Bovenaan