Wat is er nieuw

Planten identificatie gevraagd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ridaro
  • Startdatum Startdatum
R

Ridaro

Guest
Beste mede hobbyisten, een collega van mij is sinds kort ook bevangen door het aquarium-virus en heeft zijn zinnen gezet op het opzetten van een Hollandse plantenbak. Het aquarium waarin dit gaat gebeuren is een Juwel Lido 200. Nu ga ik hem hiermee een beetje op weg helpen om het wat overzichtelijker voor hem te houden. Ik heb de vraag gesteld of hij met een afbeelding wilde komen wat hij dan ongeveer wil en hij kwam met de volgende foto:
IMG_20180119_183759~2.jpg

Nu heb ik hem al verteld dat dit niet heel eenvoudig is maar hij is vastbesloten. Nu is dus de vraag welke planten dit zijn en of deze enigzins te houden zijn door iemand met een medium hoeveelheid aan ervaring? Of zijn er betere alternatieven die bijna hetzelfde resultaat zullen geven op termijn? Ik ben zelf niet zo heel sterk in het identificeren van planten, dus vandaar dat ik het hier maar vraag aan de experts 😎

Laat ik een poging wagen: Links boven lijkt op de Rotala Yao Yai en rechts boven lijkt op de Rotala rotundifolia.
De rode in het midden lijkt op een Ammannia preatermissa, de groene rechtsonder lijkt erg op Hygrophila difformis. Op de bodem ligt HC.
Boven de Hygrophila staat volgens mij een Polygonum

Laatst bewerkt:
Op zo n poster zien ze er prachtig uit maar in de praktijk is daar denk ik wel wat ervaring voor nodig. Zelf zou ik beginnen met wat makkelijkere planten😉

Hollandse plantenbakken zijn 1 van de moeilijkste (als het niet de moeilijkste zijn) bakken die er zijn, het vereist veel ervaring maar ook erg veel onderhoud.
Zoals John al aangaf zou ik zelf ook eerst wat makkelijks proberen, wel prachtig als het zou lukken!

Laat ik een poging wagen: Links boven lijkt op de Rotala Yao Yai en rechts boven lijkt op de Rotala rotundifolia.
De rode in het midden lijkt op een Ammannia preatermissa, de groene rechtsonder lijkt erg op Hygrophila difformis. Op de bodem ligt HC.
Boven de Hygrophila staat volgens mij een Polygonum

Te gek, bedankt voor de informatie! :r

Op zo n poster zien ze er prachtig uit maar in de praktijk is daar denk ik wel wat ervaring voor nodig. Zelf zou ik beginnen met wat makkelijkere planten😉

Ja dat lijkt mij ook, ik heb er al voor gewaarschuwd...

Kan heel simpel,de afbeelding is een achtergrond poster dus kan je collega die gewoon achter z'n bak plakken en is het opgelost! 😀

Haha, nee hoor. Het is een geprint afbeeldinkje (weliswaar op fotopapier) ter grootte van een A4 en dat past net niet helemaal lekker op een lido 200...

Hollandse plantenbakken zijn 1 van de moeilijkste (als het niet de moeilijkste zijn) bakken die er zijn, het vereist veel ervaring maar ook erg veel onderhoud.
Zoals John al aangaf zou ik zelf ook eerst wat makkelijks proberen, wel prachtig als het zou lukken!

't zou zeker prachtig zijn als hem dit zou lukken, hij heeft vroeger wel een gezelschapsbak gehad, dus is niet compleet zonder ervaring gelukkig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan