Wat is er nieuw

Planten in voortgezet aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter William Boone
  • Startdatum Startdatum
W

William Boone

Guest
Hallo,

Na een lange tijd nagedacht te hebben over een ander aquarium is het er 4 weken geleden eindelijk van gekomen, mijn oude aquarium heeft plaats moeten maken voor een andere, diepere bak.
Ik wilde dit graag om wat meer zwemruimte te hebben voor de vissen.

Toen de nieuwe bak hier aankwam is deze schoongemaakt, een achterwand erin gezet en volgezet met water uit het oude aquarium. Ook de 2 externe filters en de bodem zijn overgezet. Dit overzetten is gebeurt binnen 1.5 uur.

Na 2 dagen draaien zijn er weer 4 vissen (2x geophagus en 2x golden nugget) ingegaan, dit ging allemaal prima.

Al mijn planten (valisneria/ cryptocoryne wendtii/ 2 soorten javavaren en amazoneplanten zijn ook overgegaan.
De valisneria heeft als enkele laten zien dat er nog leven in zit, deze heeft enkele stekken bijgemaakt. Voor de rest zie ik niets geen leven meer in de planten.
Is dit normaal dat het zo lang duurt voordat planten weer beginnen te groeien?

Op advies van de LFS ben ik 1.5 week geleden Easy Carbo gaan geven, dit doe ik op advies tegelijk met een halve dosering Profito.

Ik zal zometeen mijn waterwaardes meten en hier ook laten weten.

Ik ben alleen benieuwd of het normaal is dat je de planten niet meer ziet groeien of dat er iets aan de hand is.

Groet William

Over het algemeen zijn dit niet echt planten die profiteren van carbo, kleibolletje is beter denk ik.
Meeste planten (vooral crypts) houden er niet van om verplaatst te worden.
Of je een hele of een halve dosis profito gebruikt is meer afhankelijk van het verversingsbeleid dan van de planten in dit geval.
Meer in bijna altijd alle gevallen beter, maar meer plantenvoeding zorgt niet direct voor meer groei.

Na zo weinig tijd is hier verder nog geen zinnig woord over te zeggen denk ik.

Dus gewoon afwachten?

en om de planten te iets extra's te geven kleibolletjes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan