Wat is er nieuw

Planten/inrichting check

Melkie

Well-known member
Lid geworden
5 april 2022
Leeftijd
44
Bak staat klaar om vrijdag de eerste bewoners (corydoras) te gaan huisvesten, alleen is de twijfel een beetje toegeslagen.
De twijfels zit in het feit, zitten er voldoende planten in voor het zuurstof niveau? Bak staat nu 7 weken en alles is in vitro en groeit. De anubias groeit traag, wat volgens verwachting is maar met traag bedoel ik traaaaaaaag.
Het haargras aan de rechterkant, groeit ook maar heeft echt nog lang nodig de volle lengte te krijgen. Kortom, planten nog niet zoals ze zouden moeten zijn.
Zou dit voldoende zijn of toch een bosje zuurstof planten erin? Alhoewel ik niet weet waar, probeer de vloer zo vrij mogelijk te houden voor de Cory.

Bijlagen

• DSC_1554.JPG
    DSC_1554.JPG
    509.4 KB · Weergaven: 133
Zolang jij genoeg stroming hebt en daarbij iets van oppervlakte beweging heb je zuurstof genoeg.

edit: mosjes zien er toppie uit 👍

Zolang jij genoeg stroming hebt en daarbij iets van oppervlakte beweging heb je zuurstof genoeg.

Stroming en opervlakte beweging is een check, dat zit goed.

Thanks. Die mossen ben ik ook blij mee, drie verschillende mossen combineren, best leuk. alleen nog dat gat opvullen links,

Leuk ingericht, gaan ze het vast wel naar hun zin in hebben! Welke corydoras worden het? (enige wat ik voor de corydoras in de gaten zou houden is de bodemdikte i.v.m. kans op bodemrot)

Leuk ingericht, gaan ze het vast wel naar hun zin in hebben! Welke corydoras worden het? (enige wat ik voor de corydoras in de gaten zou houden is de bodemdikte i.v.m. kans op bodemrot)
Dank je wel! Wilde perse voor een mosboog gaan met open vloer, redelijk gelukt.
Corydoras Venezuelanus gaan er als eerst in. Thanks voor de tip, bodem lijkt misschien wat dik op de foto maar overstijgt nergens de 5 cm. Heb her en der zelf wat verplaatst waardoor het misschien wt dik lijkt.

Inderdaad want door gasuitwisseling hoef je je daar niet druk om te maken.

Inderdaad want door gasuitwisseling hoef je je daar niet druk om te maken.
Dank voor de bevestiging. Komt misschien ook door wat zenuwen dat er nu echt leven in gaat komen en het laatste dat je wilt is dat ze het loodje leggen omdat ik was heb gemist

Geen paniek Melkie en rustig doorademen hoor.

Bollywood Hello GIF by tinathemovie

Ben een pietje precies en kan er al niet tegen als ik een mug dood mep, laat staan vissen om zeep help.

een mug dood mep
Totaal geen problemen mee, ga er zelfs mijn bed voor uit als zo'n zoemer rond mijn hoofd hangt.........

On topic: mooie opzet zo hoor 😊 en veel plezier van je nieuwe bewoners.

Gr. Ed

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan