Wat is er nieuw

Planten keuze 40L bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter NikkiG
  • Startdatum Startdatum
N

NikkiG

Guest
Hallo iedereen! Ik heb vroeger jaren lang verschillende aquaria gehad, van aqua40 tot een rio125. Nu is het weer gaan kriebelen maar aangezien de woonruimte het niet toelaat om een grote bak te nemen, heb ik een Ferplast Capri 50 led gekocht. Heb al een mooi stukje hout gevonden en nu komt het altijd ingewikkelde gedeelte; de beplanting kiezen. Ik wil een bak zonder speciale toevoegingen. Dus ook zonder CO2 toe te voegen. Nu heb ik een kleine opzet gemaakt van hoe ik hem graag in wil richten en welke plantjes ik wellicht zou willen aanschaffen. Het moet nog een beetje uitgezocht worden wat leuk bij elkaar past maar ik wil er ook voor zorgen dat het in evenwicht is. De planten die ik heb uitgezocht zijn gemakkelijke groeiers maar het moet ook geen problemen op gaan leveren. Ik zal ophouden met typen, plaatjes zeggen meer dan woorden. Tips en opbouwende kritiek is altijd welkom!
C65AA4B7-B410-4B70-824B-3CC43091033C.jpeg
AF64EE04-AB6D-4E01-BE65-5C9C771C3CE8.jpeg

Misschien goed om ook te melden; ik heb een filterzand bodem van de Welkoop: 0,4-0,8mm

Leuk ontwerp, zou iets bezuinigen op de plantensoorten. Persoonlijk lijkt mij 2-3 soorten planten het best. Zou dan kiezen voor Anubisa, crypto's en de heteranthera.

Groetjes John.

Leuk ontwerp, zou iets bezuinigen op de plantensoorten. Persoonlijk lijkt mij 2-3 soorten planten het best. Zou dan kiezen voor Anubisa, crypto's en de heteranthera.

Groetjes John.
Bedankt voor je reactie! Enigszins onduidelijk maar ik wilde inderdaad kiezen van elke laag plant er eentje te kiezen. Dus achtergrond 1, midden 1 en voorgrond 1 soort. Had een aantal soorten genoteerd die me wel aanspraken maar gelukkig niet van plan om 8 verschillende soorten te nemen ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan