Planten kopen online


Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Berichten
579
Leeftijd
24
Locatie
Ede, Nederland
Hallo!

Ik ben opzoek naar de goedkoopste (vooral verzending) en meest uitgebreide en beste kwaliteit planten online shop.
Heeft er iemand tips? of goeie ervaringen?
 
Hier op het forum worden ook geregeld planten aangeboden van leden als ze gesnoeit hebben.

en verzendkosten betaal je bij de meeste webshops. Of je moet boven een bepaald bedrag komen, dan zijn sommige coulanf en brengen minder in rekening.

aquaplantsonline.nl is een hele bekende, en in mijn ogen een hele goede webwinkel.
 
Ik heb ook alleen maar goede ervaring met Aquaplantsonline. Ik moet er wel bij zeggen dat de kans dat je pakje te laat komt nu een stuk groter is door corona, dus ik zou op dit moment misschien geen planten bestellen die niet lang droog kunnen zoals vallisneria.
 
Ook ik ben een trouwe klant van APO, ruim assortiment, goede service en snelle levering. Echter bestel ik veel planten ook via Marktplaats of hier via het forum. Ik snoei zelf met grote regelmaat en geef dan graag een plantje weg tegen vergoeding van de verzendkosten. Er zijn hier vast meer leden die dat doen.
 
Dit zijn toch wel een beetje de drie bekendste:
Ik heb zelf altijd bij APO besteld voorheen en is eigenlijk wel goed bevallen, maar las her en der ook dat de planten van aquarium123 wat groter zijn over het algemeen. Ben eigenlijk vooral benieuwd waar krijg het meeste voor je geld?

Wat ik een mooie filter bij aquarium123.nl vind is dat je ook per continent kunt sorteren, dat scheelt toch behoorlijk wat tijd met het uitzoeken van planten, dat is toch wel iets wat ik mis bij de andere twee. Daarbij moet wel weer worden gezegd dat aquarium123 wat duurder lijkt (tenminste als je de Echinodorus bleheri vergelijkt, die is daar 0.70 duurder en de Vallisneria spiralis is 1.10 duurder).
 
En hier heb ik altijd goede ervaringen met aquarium-planten.com gehad. Ik weet niet waarmee de andere sites verzenden, maar aquarium-planten.com gebruikt DPD. Heerlijk geen PostNL. :DD
 
Dit zijn toch wel een beetje de drie bekendste:
Ik heb zelf altijd bij APO besteld voorheen en is eigenlijk wel goed bevallen, maar las her en der ook dat de planten van aquarium123 wat groter zijn over het algemeen. Ben eigenlijk vooral benieuwd waar krijg het meeste voor je geld?

Wat ik een mooie filter bij aquarium123.nl vind is dat je ook per continent kunt sorteren, dat scheelt toch behoorlijk wat tijd met het uitzoeken van planten, dat is toch wel iets wat ik mis bij de andere twee. Daarbij moet wel weer worden gezegd dat aquarium123 wat duurder lijkt (tenminste als je de Echinodorus bleheri vergelijkt, die is daar 0.70 duurder en de Vallisneria spiralis is 1.10 duurder).
Voor die 70 cent extra krijg je wel een moederplant van de bleheri ipv een paar sprietjes.
 
Voor die 70 cent extra krijg je wel een moederplant van de bleheri ipv een paar sprietjes.

zoals hierboven gezegd als je grote planten verwacht ipv mini stekjes dan zou ik APO overslaan & shoppen bij de betere LFS of andere webwinkel.
 

Terug
Bovenaan