Wat is er nieuw

Planten krijgen bruin/gele punten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kojo
  • Startdatum Startdatum
K

Kojo

Guest
Wat kan dat zijn dat mijn planten bruin/gele punten krijgen. Gebruik co2 ph is tussen de 6.8 en 7.0 gebruik 1 keer in de week sera planten voeding. Bak is mooi helder vissen doen het goed. Heb een 200 liter bak en eigenlijk maar 1 snel groei plant erin staan. Wie oh wie weet raad?

Inderdaad, een fotootje maakt e.e.a. wat duidelijker. Er is in ieder geval sprake van bemesting tekort. Nu nog even zien hoe en wat....

Heb ff een foto geplaatst. De andere waarden weet ik niet heb de meet strippen op

20171223_154805.jpg

Hoelang staat die in je bak en heb je een totaaltje? Als er echt tekorten zouden zijn dan kun je het beste het bij een winkel laten meten die druppels gebruikt.

De planten staan nu ongeveer 3 maanden in de bak en dit is iets van de laatste 2 weken voorheen geen last gehad. En idd ga het water ff laten testen.

Heb ook een extern filter en dat is ook wel even geleden dat die schoon gemaakt is. Er is mij verteld zolang hij goed loopt niets aan doen. Maar er zit ook kool in en dat is toch wel een keer uit gewerkt denk ik?

De plant op de foto heeft voeding bij de wortels nodig.
Is het alleen deze of zijn er andere soortrn die er last van hebben?

Heb ff een foto geplaatst. De andere waarden weet ik niet heb de meet strippen op

Bekijk bijlage 238771
Waterwaarden zijn om precies te weten te komen wat eraan schort wel belangrijk. Het lijkt op een magnesium en/of kalium tekort maar met zekerheid is dit niet te zeggen. Misschien kun je de waterwaarden laten bepalen bij je LFS liefst met een druppeltest. Wat je alvast zou kunnen doen is je wekelijkse plantenbemesting omzetten naar een dagelijkse. Planten kunnen niet ongelimiteerd opnemen, namelijk.
De plant die ik zie is of lijkt in ieder geval op een Echinodorus cordifolius(?). Deze planten moet niet te lang/fel belichten. Als de bladeren wat te groot worden kun je beter ook weghalen.

Hallo Dirk
Het is alleen deze plant de rest niet echt.
Heb ook led verlichting van sera die kan je ook dimmen, maar is dat goed of gewoon laten staan. Ik gebruik de cool daylight en een rode voor de planten.

Daar zijn veel opties voor.

Je hebt oplossingen op klei basis b.v. de sticks van easy life.

Maar er zijn ook capsules te koop b.v. bij aquariumbemesting.

Voordeel van de easy life sticks is dat je ze ook in stukjes kunt breken en daar door een stick kan gebruiken om op verschillende plaatxen rondom de plant te mesten.

Ja dat klopt Dirk en ik heb ze ook een keer gehad die je makkelijk kon breken. Voordeel van zelf maken is dat je ook hele kleintjes kan maken om dus meer bij een plant te doen (rondom). Maar ja zelf maken is eventjes wat werk maar goed te doen.

Ja dat klopt Dirk en ik heb ze ook een keer gehad die je makkelijk kon breken. Voordeel van zelf maken is dat je ook hele kleintjes kan maken om dus meer bij een plant te doen (rondom). Maar ja zelf maken is eventjes wat werk maar goed te doen.
Klopt ook wel eens gedaan.

Wat dus niet hetzelfde is als voedsel loos.
Dat klopt, Dirk. In de natuur groeit de plant zelfs veelal in moerasgebieden. In aquariums wordt meestal een niet te sterke belichting en voedselarme bodem aangeraden omdat dit een plant is die de neiging heeft om anders te groot uit te groeien. Daarom vertelde ik dit.

Ja hij kan flink door groeien. Is ook een ideale plant in niet planten bakken zoals je b.v. vaak ziet bij maanvissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan