Wat is er nieuw

planten met gaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter connie
  • Startdatum Startdatum
C

connie

Guest
Ik gebruik in mijn bak co2, mijn waardes zijn goed,lichtbalk nr 1 met 2 buizen staat aan van 10-6 en andere lichtbalk met 2 buizen staat aan van 11-half 11.
Toch vallen er gaten in mijn planten,wat zou er verkeerd gaan?

Slakken ? Vissen ? ....

Slakken eten geen gaatjes uit bladeren..
Wat zijn de waardes dan?

Dat ligt er maar net aan welke slakken. Tylomelania's bijvoorbeeld zijn beruchte plantenkillers.

Welke vissen heb je allemaal Connie? Toevallig een L-nummer?

~ Ivo

L-nummer.. komkommer tijd 🙂

Welke planten gaat het om?

uhh naam van de plant ben ik even kwijt,ik zal morgen eens foto s plaatsen ok?
Ik heb een grote algeneter die inderdaad weleens op een blad zit maar ik kan me niet voorstellen dat hij alle grote bladeren kapotzuigt?
Verder aan vissen roodkopjes l144 kwikwi diamantgoerami kortom geen bladeters dacht ik zo?
wel alvast bedankt voor het meedenken!

Heb je foto's?? En om wat voor planten gaat het?

We wachten geduldig op de foto's. Prima!

connie zei:
Ik heb een grote algeneter die inderdaad weleens op een blad zit maar ik kan me niet voorstellen dat hij alle grote bladeren kapotzuigt?
Dan lijkt me van belang welke algeneter het is. Er zijn onder de vissen die 'algeneter' worden genoemd een aantal soorten die de gewoonte hebben de toplaag van het blad van planten af te schrapen. Nu lijkt dat een klein puntje, maar gevolg is dat de bladeren dan door de ontstane gaatjes 'leeglopen' en zo stukje bij beetje afsterven. Het hoeft dus niet eens te gaan om een 'algeneter' die hele planten wegvreet.

~ Ivo

ik ga nu 4 dagen weg en zal als ik terugben foto s plaatsen...
misschien dat iemand ook gelijk de naam van mijn algeneter kan zeggen....
dank jullie voor meedenken!

Oh ja een l nummer. Ik had in mn Echino ook laatst opeens gaatjes dacht ik te zien. Tot men me hier op mn L nummer wees. Toen ik het blad goed bekeek bleek dat het echt schraapplekjes waren en dat het net geen gaatjes waren.
Dus er is een kans dat een L nummer lekker aan je planten eet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan