J
ik heb een 60L aquarium (60cm lang 33cm hoog). Ik heb let lampen alleen een wit gekleurde. Lampen blijven ongeveer 8 tot 9 uur lang per dag aan. Ik gebruik geen bijzondere technieken. Spons filtertje. Temparatuur aquarium is 22 tot 24 graden. Ik doe er plantenvoedingsmiddel bij ong 5 ml per week. Ik doe ook anti algen middel bij mijn aquarium ongeveer 3ml per keer dat het op het pakketje staat. Na het water verversen doe ik er natuurlijk altijd een filter medium in.
Volgens mij zit er in Alg Exit de stof Salicylzuur.
waarom?Hallo,
Het alternatief van Easy Life is Bio Exit Blue. Ik moet het, helaas, nu gaan proberen.
Hallo,
Het alternatief van Easy Life is Bio Exit Blue. Ik moet het, helaas, nu gaan proberen.
Blauwalg kán onstaan door een tekort aan nitraat, maar het heeft geen zin om dit middel toe te voegen als de oorzaak inderdaad elders ligt. Meten is weten, zo blijkt ook hier.Ja daar geloof ik niet zo in want als je het leest dan bestaat het volgens mij grotendeels uit nitraat en fosfaat en dat kun je zonodig veel goedkoper toevoegen. Ik zou de oorzaak aanpakken en dagelijks afhevelen.
Kun je niet beter de kern van het probleem oplossen? Ik zie veel mensen toch altijd maar met die wondermiddeltjes in de weer terwijl veel mensen daarmee van kwaad tot erger gaan..
Ik heb op dit moment een klein beetje blauwe alg in het aquarium en wil voorkomen dat het erger wordt. In het verleden heb ik goede resultaten gehad met Exit Blue. Ben benieuwd of dit ook werkt.
Flinke stroming aan je planten te zien?Plantengroei is wel o.k..
Hey, nou ik heb nu al 4 weken een aquarium. Water waardes zijn goed. Ik heb er 6 zebra visjes in zitten. Maar nu na een tijdje zien 2 van mijn planten er ongezond uit. Zie filmpje:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.