Wat is er nieuw

planten op goede plaats

• Onderwerp starter Onderwerp starter flecha
  • Startdatum Startdatum
F

flecha

Guest
dag allen,
ik vraag me af of de bruine planten op de voorgrond cryptocoryne zijn en zoja dan staan ze waarschijnlijk niet op hun plaats want gaan die te groot worden. En dan heb ik nog vragen ivm de andere planten, ik moet zeggen ik heb geen groene natte vingers dus maar ik ben naar de lfs gegaan en heb de planten op het uiterlijk gekocht en ik wou graag de naman weten van de andere zodat ik er meer over kan vinden op het forum en of het net. Ik heb die plant uiterst rechts gekocht omdat ik van gedacht ben dat deze een mooie rood of roze kleur krijgt aan de top van de plant en dan is er nog een welke ik niet thuis kan brengen. Ik weet dat je je moet in lezen maar ik heb dat gedaan en als je dan in de lfs staat dan weet je het niet meer. En met planten online te kopen heb ik geen ervaring en hett is ook zo dat je de verzendings diensten sponsort. Ik zal de foto's hier plaatsen deze zeggen meer dan een hele onervaren uitleg.

Is dit de crypt?

529896_0_82_dscn3148.jpg
[/img]

De plaats waar deze staat

787756_0_82_dscn3149.jpg
[/img]

De plant helemaal rechts die rood zou verkleuren aan de top als deze het is die ik in gedachte heb

395549_0_82_dscn3150.jpg
[/img]

Nog eentje van deze

978932_0_82_dscn3151.jpg
[/img]

821569_0_82_dscn3151.jpg
[/img]

deze is me ook niet bekend

814178_0_82_dscn3153.jpg
[/img]

Bovenste is inderdaad een crypto soort maar denk niet dat je bang hoeft te zijn dat deze te groot voor je bak wordt want ziet er meer naar uit dat de plant aan het afsterven is.
Tweede is iets van mayaca denk ik en oogt ook niet fris,laatste kan belgisch groen zijn maar helaas ook aan het wegkwijnen.
Staat het licht lang aan en weet je de waterwaarden?

Het is een bak die nog maar pas is opgestart en ik had een soort bruine alg en heb de bak twee dagen verduisterd maar het haalt niet veel uit denk ik. De waterwaarden zijn de volgende:
NO3: 25 mg/l
NO2: 0mg/l
GH: >4�d
KH: 15�d
PH: 7,6

De verlichting staat 6 uur per dag aan het zijn 2 T8 TL's van 36 watt

Bruinalg is heel normaal in opstartende bakken en gaat normaal gesproken vanzelf weg als de boel in balans is.
Op de blaadjes van de crypto is al het begin van een ander soort alg te zien.
De 2 dagen verduistering heeft geen goed gedaan voor je planten in ieder geval.
Geef je iets van voeding en hoeveel liter is de bak?

Neen voorlopig krijgen ze nog geen voeding het is een juwel bak met twee schuine hoeken af gesneden of hoe je het ook noemt in een hoek van 45 graden heel irritant ik heb daarom de bak ook omgekeerd en staat de achterkant nu als voorkant. De bak heeft nu ongeveer 150 liter maar er kan normaal meer in als de bodem vlak is.

Vind je dat irritant,die schuine hoeken?
Vind het ZO ook gen gezicht,sorry dat ik het zeg.

En zo een Dikke bodem is ook niet goed,kans op bodemrot.

Zo vind ik het helemaal niet storend.
shujsAW4SeORZWhl8uShWMyzJcpygBWy.jpeg

Ivm die schuine hoeken bedoel ik dat je een vertekend beeld krijgt. Want als er een vis daar rond zwemt dan zie je die eigenlijk bijna twee keer. Voor die bodem weet ik niet of dat het zo een probleem kan aan nemen want ik heb als bodem vijvergrond gemenkt met zand en lava korrels gebruikt.

Vertekent wel ,ja, maar vind ik niet storend.
Zitten 5 Zoenvissen in ,dus zie ik er meer, is niet heel erg.

Zo, nou,dan gaat dat zeker fout.
Wat je gemengt heb ,komt zeker geen zuurstof onder.
Dat verstikt helemaal dan snel.

Ik zuig de voorkant 1 x in de maand met een RENA pijp,om e bodem schoon te houden.

Zal bij jou moeilijk gaan,he.

Ik weet het niet het is de eerste keer dat ik het op deze wijze wil proberen, de deklaag van grind is ookeenredelijke dikte en wat ook er zit nog niets in qua vissen of andere waterbewoners. Dat is ook iets waar ik niet uit ben het gaat in iedergeval heel weinig zijn. Want in mijn 500 liter bak zit er voldoende.

De Crypto's komen vanzelf wel weer. Crypto's hebben helaas nogal de neiging om te verslijmen met herplanten. Verder vind ik de bodem niet te dik, bodemrot is niet aan de orde hier lijkt mij. Als het nu een zandlaag was dan wel maar niet met dit substraat.

Ik was ook van die mening over de bodem want ik heb die samenstelling al jaren in mijn vijver van 20000 liter zonder problemen,en met filtering zuiver over argecs en helemaal geen geur van rotting waar te nemen. Dus ik vertrouw op deze samenstelling. Ja wat die crypto betreft gaat die hoog worden want ik vind niet dadelijk welke het is. Als ik hem kocht was deze bruin rood van kleur dus niet groen. En ik heb vandaag toch al nieuw jonge bladeren gezien dus de bodem zal hem wdl bevallen.

In deze staat kan ik niet echt zien welke Crypto dit is. Ik gok op een wendtii en die blijft laag.

Dank u ik ben hem even gaan opzoeken en vermoed ook dat het deze gaat zijn. Ik lees daar ook dat ze heel laag blijft als ze veel licht krijgt anders wordt ze zo een 12 tot 18 cm hoog en ik vind dat dan toch wat hoog om op die plaats te staan. Kan ik hier dan een andere lage plant zetten want de hoogte van deze cripto kan dan te hoog worden.

Gummiebeer zei:
De Crypto's komen vanzelf wel weer. Crypto's hebben helaas nogal de neiging om te verslijmen met herplanten. Verder vind ik de bodem niet te dik, bodemrot is niet aan de orde hier lijkt mij. Als het nu een zandlaag was dan wel maar niet met dit substraat.

Nee,dat komt wel,over een half jaar,of zo.

flecha zei:
Ik was ook van die mening over de bodem want ik heb die samenstelling al jaren in mijn vijver van 20000 liter zonder problemen,en met filtering zuiver over argecs en helemaal geen geur van rotting waar te nemen. Dus ik vertrouw op deze samenstelling. Ja wat die crypto betreft gaat die hoog worden want ik vind niet dadelijk welke het is. Als ik hem kocht was deze bruin rood van kleur dus niet groen. En ik heb vandaag toch al nieuw jonge bladeren gezien dus de bodem zal hem wdl bevallen.

Hoe kan je nu een aquarium met een vijver vergelijken?

In een vijver zie je het niet.
Zijn er genoeg die een voedingsbodem hadden,waar de bodem van ging rotten.
En visjes dood gingen. van methaan.

Maar goed, t,is jouw bak.

Nee je kunt het zeker niet vergelijken met een vijver maar ik aanzie dit meer als een experiment of dat het wel degelijk kan lukken met deze bodem. En dit experiment zal zeker niet ten nadele van enige vis of dergelijk want ik weet nog niet zeker of er vis in komt want ik kan niet beslissen welke dan. Nee ik wil vooral zien welke invloed dit heeft op de planten en hoe zee zullen groeien, zeker omdat ik geen CO2 gebruik. In mijn andere bak wel. En als er vissen in komen en er zou een teken zijn dat er iets scheelt dan gaan ze onmiddellijk in de grote bak. Geen levens opofferen want dat is niet aan mij.

Oke, als experiment.

Planten zullen best groeien,maar dan wel met moerasplanten,die halen voeding uit de bodem.

Ja dat wel maar kan het ook niet zijn dat de bodem toch voedingstoffen afgeeft aan het water zodat de andere planten er ook van kunnen profiteren. Want als je nu eikenblad extracten toe voegt aan het water dan profiteren de moerasplanten hier toch ook van.

Nee, wel de gewone planten.

Nu door welke planten kan ik dan de crypto's vervangen want ik zou er dan 1 of 2 achteraan in het midden laten staan en daar voor lagere. Ik heb links al glossostigma elatinoides denk ik toch staan maar wat kan dan nog?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan