Wat is er nieuw

Planten opgegeten

Paulienxoxo

Well-known member
Lid geworden
19 juli 2020
Leeftijd
26
Hallo iedereen
Ik had laatst 3 planten gekocht voor in mijn aquarium en ze zijn allemaal in no-time opgevreten tot aan de wortel toe. Ik vraag me af of er planten zijn die niet gelijk worden opgegeten. (Guppies, rouwtetras, neon tetras, corydoras, en een paar slakken die van weet ik veel waar komen.)
Alvast bedankt

Zorg ervoor dat je dieren de benodigde voeding krijgen. Algentabletten bijvoorbeeld. Zo zullen ze je planten met rust laten.

Zorg ervoor dat je dieren de benodigde voeding krijgen. Algentabletten bijvoorbeeld. Zo zullen ze je planten met rust laten.
Dit is wat ze nu krijgen. Maar als hier algentabletten bij moeten ga ik dit zeker doen

Bijlagen

• 8EAE14D0-3CFB-49C2-854B-3BCFE12F4071.jpeg
    8EAE14D0-3CFB-49C2-854B-3BCFE12F4071.jpeg
    158 KB · Weergaven: 123
Om welke planten gaat het en zijn die echt opgegeten? Het lijkt me erg sterk dat je bewoners hele planten zo snel opeten.

Om welke planten gaat het en zijn die echt opgegeten? Het lijkt me erg sterk dat je bewoners hele planten zo snel opeten.
Om eerlijk te zijn weet ik de namen niet meer exact. Ik heb gewoon gevraagd welke het makkelijkste waren en het beste voor de bewoners die ik had en deze gekocht. Dit is een foto van een van de plantjes nadat het opgegeten was. Natuurlijk zijn er blaadjes die er gewoon zijn afgevallen maar er zijn grote delen plant die gewoon spoorloos zijn. (Ook niet in de filter of ergens in bokaal) en zo was dat ook met de andere plant. De laatste plant was wel wat van gegeten maar die is vooral kapot gegaan door onvoorzichtigheid.

Bijlagen

• 533D8794-9BC3-4D4D-AECE-30BC051D9D31.png
    533D8794-9BC3-4D4D-AECE-30BC051D9D31.png
    4.1 MB · Weergaven: 132
Ik zie dat ze nog in het potje staan met het wol en dat moet beslist niet. Dat is niet goed voor de plant en al helemaal niet als de bewoners dat kunnen opeten.

Ik zie dat ze nog in het potje staan met het wol en dat moet beslist niet. Dat is niet goed voor de plant en al helemaal niet als de bewoners dat kunnen opeten.
Dat wist ik niet. Moeten ze tussen de steentjes ingegraven worden?

Inderdaad, alles van de wortels af en als je stengelplanten hebt een klein stukje uit elkaar plaatsen zo in de bodem.
Misschien ook even een foto van je hele bak, dan kunnen we even meekijken.
Wat voor en welke plantvoeding geef je?

Ja en om het makkelijk te maken hebben planten ook verzorging nodig. Juiste hoeveelheid licht, voeding en eventueel extra toevoeging van CO2.

Elke plant heeft weer wat anders nodig (net als vissen).

Misschien is het wat handiger wanneer TS niet vraagt bij de Lfs naar gemakkelijke plantjes maar zelf eens gaat googelen. Kijk wat je leuk vindt bij bij de online aanbieders. Zij schrijven bij elke plant wat er nodig is voor een goede groei. Wanneer je, ook qua hardware, kan voldoen aan die vraag is de plant geschikt voor je bak. Bovendien is er dan geen onbekendheid meer qua naam en verzorging. Eigenlijk; bezint eer ge begint!
En, we moeten ook eens af van de begrippen, makkelijke en moeilijke planten. Wanneer je voldoet aan de vraag van planten zijn die begrippen namelijk helemaal niet van toepassing.

Laatst bewerkt:
een paar slakken die van weet ik veel waar komen.
Als de planten gezond waren en toch duidelijk vraatsporen vertoonden, lijken de slakken van de genoemde dieren de meest voor de hand liggende daders.

Sommige soorten gaan linea recta op planten af, ook als er ander voedsel is. Maar tegelijk is de kans niet zo heel groot dat jij nu net een van die soorten hebt. Populair zijn ze om de genoemde reden namelijk niet. Bij twijfel evt een fotootje van ze maken? 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan