Wat is er nieuw

Planten (snelgroeiers) tijdens de indraai-periode

C

Cactus

Guest
Hallo,

Ik zit met een vraag en hoop dat iemand hem voor me kan beantwoorden:

Waarom worden planten (snelgroeiers) vaak in een aquarium geplaatst die nog aan het indraaien is?
In het water en de bodem zullen tijdens de indraai-periode nog niet veel (voedings)stoffen/ bacteri�n zitten, dus waar halen de planten dan hun voedingsstoffen vandaan? puur uit het licht boven het aquarium?
Is een plant in het aquarium tijdens de indraai-periode niet ten dode opgeschreven? (er van uitgaande dat er geen bemesting en/of CO2 wordt toegevoegd)

Je vergeet gemakshalve dat er in kraanwater ook al een bepaalde hoeveelheid aan voedingsstoffen en CO2 zitten

PS

En 's nachts als het licht uit is geven planten ook weer CO2 af. Bovendien kunnen ze een tijdje teren op hun reserves

Het is juist daarom dat er wordt gekozen voor de meer eenvoudige planten (lage behoeften qua licht, voeding, etc.) bij het indraaien.

Maar zo gek vind ik de vraag eigenlijk helemaal niet 🙂

~ Ivo

Het gaat er meer om dat de snelgroeiers de algen voor zijn wat betreft het consumeren van voeding zodra er opbouw van voeding in de bak begint te onstaan.

Bedankt voor de antwoorden!
Morgen ga ik beginnen met het opstarten van mijn nano-bakje en ga langs de lfs voor wat snelgroeiers!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan