NicoleE
Well-known member
- Lid geworden
- 27 juli 2013
- Leeftijd
- 58
Hoe ga ik dit nou zo kort mogelijk opschrijven. Dit voelt als een topic waar ik zelf de antwoorden op zou moeten weten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Als jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven zou ik daar erg blij mee zijn.
Ik sta op het punt een Dennerle cube 60 in te draaien. Er komt best veel licht boven (58 lumen/liter dimbaar) en CO2 wordt erop gezet.
Nu vraag ik me af wat het beste is tijdens het indraaien, omdat ik verschillende dingen lees.
Ik denk met wat ik gelezen heb, beginnen met de planten die er uiteindelijk ook in moeten komen en het licht zo instellen waarvan ik denk dat ik genoeg licht heb voor de plantenkeuze.
Wat zou jullie plan van aanpak zijn wat betreft planten tijdens het indraaien?
Ik sta op het punt een Dennerle cube 60 in te draaien. Er komt best veel licht boven (58 lumen/liter dimbaar) en CO2 wordt erop gezet.
Nu vraag ik me af wat het beste is tijdens het indraaien, omdat ik verschillende dingen lees.
- Indraaien met plantenkeuze die ik uiteindelijk voor ogen heb? Ik ben nog niet uit de plantenkeuze maar daar zullen zeker langzamere groeiers bij kunnen zitten. Ik wil ook graag planten proberen die ook wel veeleisender genoemd worden.
- Aanplanten met heel veel snelgroeiers zoals ze vaak aanbevolen voor tijdens het indraaien, en die er na het indraaien (deels) uit gaan om plaats te maken voor de definitieve plantenkeuze? Dan is het evenwicht ook weer uit het bakje.
- In elk geval flink beplanten, las een percentage van zo'n 80% van de bodem.
- Licht gelijk op volle sterkte, dat wil zeggen, de sterkte die ik uiteindelijk ook wil gebruiken? Ik las ook weer ergens dat indraaien met minder licht aan te raden is.
Ik denk met wat ik gelezen heb, beginnen met de planten die er uiteindelijk ook in moeten komen en het licht zo instellen waarvan ik denk dat ik genoeg licht heb voor de plantenkeuze.
Wat zou jullie plan van aanpak zijn wat betreft planten tijdens het indraaien?