Wat is er nieuw

planten uit aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Ik ben bezig met het opstarten van een tijdelijke aquarium zodat ik mijn huidige kan veranderen en opnieuw beginnen. Nu heb ik in mijn huidige bak planten zitten met alg er op, is het verstandig om die over te planten, zo ja kan ik ze goed schoonmaken( algvrij) en hoe? of doe ik er verstandiger aan om nieuwe plantjes te kopen.

Tja, dat ligt aan het type alg en hoeveel alg erop zit. Als dat vrij veel is dan zou ik nieuwe kopen maar besef wel dat je ook dan de oorzaak beter kan achterhalen om herhaling te voorkomen.

ok. Ik hoop de oorzaak te hebben en daarom ga ik mijn aquarium helemaal opnieuw opstarten.

ik ga een betere circulatie maken doormiddel van een spraybar over de lengte ipv breedte, en begin gelijk met CO2 zodat die langzaam tijdens de opstart stabiel kan worden met extra fles thuis voorals hij leeg is ( heb de wegwerpflessen van dennerle )

Hoe de spraybar loopt is minder belangrijk zolang de circulatie maar goed is.

ja ok dat snap ik, maar heb het gevoel dat ik nu dode plekken heb. op deze plekken zitten nu ook het meeste alg. Ik hoop hiermee dat probleem op te lossen.

ja dat zou goed kunnen want daar komt dan niet voldoende voeding. Ik hoop dat het nu dan beter zal gaan.

ja dat hoop ik ook. Maar ben eerst mijn tijdelijke aquarium aan het opstarten om de vissen op te vangen tijdens de verbouw. Zijn er nog mogelijkheden om de opstartperiode te verkorten zodat ik de vissen er eerder in kan doen.

Wat kan helpen is wat vlokvoer verkruimelen of om ingedraaide sponzen licht uit te knijpen. Dat kan helpen maar ik zou wel altijd goed blijven opletten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan