Wat is er nieuw

planten uitkiezen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter blupjes
  • Startdatum Startdatum
B

blupjes

Guest
Hallo!
Ik ben bezig met het uitzoeken van planten voor mijn aquarium.
Ik heb er nu twee in zitten, de ene is een cryptocoryne nevellii en de ander weet ik niet.
Ik heb een paar planten uitgezocht die ik ook in mijn aquarium zou willen.

2x hydrocotyle tripartitia
1x eleocharis acicularis
1x lysimachia nummularia
1x vallisneria torta

Het wordt een garnalenaquarium, ik weet nog niet precies welke soort garnalen er in komen. Het aquarium is een aqua cube 40.
Is mijn plantenkeuze een beetje geschikt? Is het te veel of juist te weinig? En weet iemand misschien wat het mysterieuze plantje is?
Hieronder een foto van hoe het er nu uit ziet. Rechts is het mysterieuze plantje.
859691_0_82_imag7213.jpg

Rechts zie ik Javavaren staan.
Die moet niet met de wortelstok in de bodem hoor. beste is opbinden op steen of hout.
Saggitaria Sabulata zal het ook goed doen in je bakje denk ik en die blijft vrij klein ook.

Wat mos stellen garnalen ook altijd wel op prijs hoor.

Oke bedankt! Moet ik de wortels er dan aan houden, en het met visdraad aan het hout of steen vastbinden?
Saggitaria Sabulata is inderdaad wel mooi!
Kun je mos ook gewoon in de bodem planten?

je kan de varen op bv een steen of stuk hout plaatsen en het met dun visdraad even vast zetten.
op den duur hecht deze zich zelf vast hoor.
Mos blijft vaak wel gewoon op de bodem liggen. Ik zelf had voor de garnalen vaak een leuk klein stukje hout en daar kun je dan bv de varen op bevestigen en gelijk ook wat mos op aanbrengen.
Dat staat leuk en de garnalen zullen het zeker waarderen. Jonge garnaaltjes zitten graag in dat mos namelijk.
Verder hoef je niks van de varen af te knippen hoor.

Oke, bedankt voor het advies!
Morgen ga ik denk ik even op zoek naar een mooi stuk hout of mooie stenen.

Je moet zelf die keus maken natuurlijk maar op een leuk stukje hout kun je vaak wel makkelijker mos en een Javavaren opbinden dan op een steen.
Er zijn ook hele leuke kleine stukje spiderwood te koop.

Ik zit zelf ook meer aan hout te denken, past toch beter bij mijn idee.
Dat is inderdaad een mooi stuk hout! Zoiets had ik wel in gedachten.
Ik denk dat ik dat ga doen, die varen en wat mos op een stuk hout binden.
Zo veel leuke idee�n! 🙂

Ja je krijgt vast nog genoeg leuke idee�n hoor.
In de fototopics hier kun je ook vast genoeg leuke idee�n opdoen 😉.
Garnalen zijn ook gek op drijfgroen. Ze eten er soms van en ze zitten er ook graag in te hangen. Dus naar wat drijvers zou ik ook gelijk even uitkijken 🙂.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan