Wat is er nieuw

planten verankeren met rivierklei

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Leeftijd
32
ik heb nog 7-8 kg pottenbakkersklei liggen, en ik zat te denken om voor ik mijn nieuwe planten (moet ik nog bestellen.) een plakje klei om de wortels te plakken zodat ze gelijk goed blijven staan, zou dat werken?

het gaat om ijzerhoudende rivierklei wat gezuiverd (steentjes en dergelijk er uit.) is en verder onbewerkt dus gelijk wat plantenvoeding.

Denk het niet.
Pure klei is denk ik veels te compact voor de wortels om goed te groeien.

Lijkt me ook een slecht plan en in klei zit niet zo heel veel aan voeding behalve wat ijzer of andere metalen.

ok dan doe ik het niet.

nu ik er over na denk zal de bodem ook een sneller dichtslaan misschien.

aan de andere kant wil ik botia's in de bak, dus moet ik de planten op een of andere manier verankeren, misschien wat grindstenen (van 2-3cm )om de wortels heen leggen.

Als de planten eenmaal goed geworteld zijn valt het denk ik wel mee want mn vader heeft er met 5 Clownbotia s ook geen last van.

dus gewoon de botia's als laatste er in doen, mijn vader komt zo het laatste zand nog brengen, (over van hun aquarium) de hardscape is klaar, dus ik kan vanavond vullen met water en beginnen met indraaien.

Zou het ook niet snel oplossen en uitnodigend zijn voor vissen om er naar te graven. Laatst was daar toch zo een topic van. Dat iemand last had van volgens mij corrys of plecos die de bolletjes opgraaft.

Ik zou het niet doen denk ik. Kennelijk kun je het wel bakken en dan gebruiken. Dus voor grotten oid.

klopt heb zelf al eerder legholen gemaakt van klei, was wel een soort die donkerder bakt deze wordt ongeveer zoals terracotta na het bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan