Wat is er nieuw

Planten verplaatsen

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
62
Ik ga 2 april mijn aquarium opnieuw inrichten, met zelfde planten, hout en stenen. Ik haal de bak helemaal leeg omdat als ik de vissen (corydoras, neon tetra (formaat reus) en enkele oto's) er in laat en de rest eruit er een baby garnalenmoord gaat plaatsvinden zo gauw ik stenen en hout met mossen eruit haal. Vissen eruit en de beste garnalen gaan naar mijn kweekbakjes, anderen kunnen blijven of verplaats ik tijdelijk vanwege stress naar klein bakje. De planten wil ik beter neerzetten, mooiere straatjes maken en betere schuilplekken voor de garnalen. Sommige planten zijn behoorlijk geworteld. Mijn vraag; moet ik de wortels hiervan inkorten voordat ik ze opnieuw plant? Verder nog tips?
auqarium 240 20 maart.jpg

Wortels kun je prima knippen en veel moerasplanten hebben vaak erg lange wortels gekregen na verloop van tijd.

Maar is het beter om wel te knippen of beter om niet te knippen 😊

Baby garnalen moord????

Neon tetra’s pakken de baby garnalen als ze de kans krijgen

Maar is het beter om wel te knippen of beter om niet te knippen 😊
Als je alles eruit hebt dan knip ik ze wel altijd bij want die wortels van sommige planten worden langer dan je denkt en dan met name die van de moerasplanten.

Als je alles eruit hebt dan knip ik ze wel altijd bij want die wortels van sommige planten worden langer dan je denkt en dan met name die van de moerasplanten.
Ok! Dank je wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan