planten voeding en slakken


Annabellagroen

Well-known member
Lid geworden
2 juni 2020
Berichten
116
Leeftijd
26
Hallo,

Er is vast wel een keer een onderwerp over geplaatst maar ik kon er zo snel geen vinden.
Ik heb gelezen dat slakken gevoelig kunnen zijn voor planten voeding. Graag wil ik in mijn 60 liter bak alleen slakken houden. Waarschijnlijk appelslakken. Nu heb ik bij de planten klei bolletjes met onder andere ijzer. Is dit erg? Heeft iemand hier ervaringen mee? Met andere slakken mag ook. En heeft iemand ervaring met vloeibare plantenvoeding?
andere tips over leuke slakken of inrichting van de tank mag ook:) Alles is welkom.

Ik hoor het graag. Ik wil natuurlijk niet na aankoop ze meteen vermoorden dan zou sneu zijn :(
 
Ik hoor dat voor het eerst hoor en ik heb veel soorten slakken gehouden met vloeibare plantenvoeding en kleibolletjes.
 
Appelslakken zijn erg sterk en hebben geen last van voedingsbolletjes bij de planten ook van de normale plantvoeding hebben ze geen last, wel oppassen met het eventuele gebruik van Carbo, maar dat geldt in het algemeen voor je levende have.
 
Ik hoor dat voor het eerst hoor en ik heb veel soorten slakken gehouden met vloeibare plantenvoeding en kleibolletjes.
Ow dat scheelt dan weer! Ik heb redelijk wat dingen gelezen over deze slakken ook dat ze soms om onbekende redenen allemaal dood gaan. Hier wordt wel eens gesproken over vloeibare voeding maar misschien was dat wel carbo dan.
 
Nou carbo heb ik ook vrij lang gebruikt en soms zelfs een stootkuur maar niks aan de slakken gemerkt. Wel is carbo een gemeen goedje dat je beter niet lang kan gebruiken.
 
Nou carbo heb ik ook vrij lang gebruikt en soms zelfs een stootkuur maar niks aan de slakken gemerkt. Wel is carbo een gemeen goedje dat je beter niet lang kan gebruiken.
Bedankt voor de hulp. Nu kan ik met een veilig gevoel slakken in deze bak doen:)
 

Terug
Bovenaan