Wat is er nieuw

Planten voedingstekorten herkennen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Support4u
  • Startdatum Startdatum
S

Support4u

Guest
Ha beste Mensen,

Weet hier iemand een goede website waar vele planten voedingstekorten met mooie foto's staan aangegeven? (dus geen tekst tabel)

De Echinodorus Bleheri in het midden van mijn aquarium vertoond bruine vlekken. Het is in ieder geval geen bruingalg, want ik krijg het niet met mijn vinger van het blad geveegd.
De plant zelf schiet wel een hoop nieuwe groene bladeren.

Het is volgens mij de enigste Echinodorus waarbij ik geen ijzer tablet bij de wortels hebt gedrukt. Je zou dus bijna zeggen, ijzer tekort? aangezien de overige Echinodorussen het niet vertonen. Maar als ik de voedingstekorten tabel lees op diverse sites, komt wat ik zie, niet overheen met wat ik denk (ijzertekort)

Dus vandaar dit topic.

uMXaKee__7XtYk9goW8xMW-MVylKVlZy.jpeg
uMXaKee__7XtYk9goW8xMW-MVylKVlZy.jpeg

De bruine vlekken, zijn vrij licht van kleur.
Er is verder geen geel of andere verkleuring te herkennen.
Dus een expert op gebied van Echinodorussen is welkom! 😉

Even losstaand van mijn waterwaarden, verlichting, bemesting en licht. Wat herkent met op de foto's aan voedingstekort?

Bij aquariumbesmesting.nl kun je wel wat vinden hoor.
Hoelang draait de bak nu en hoelang staan de planten erin??
Je kan bij de moerasplanten beter ook een kleibol doen omdat ze veelal met de wortels de voeding opnemen.

Is het geen gewenning van de plant??

Aquarium is op dag van schrijven 63 dagen oud.

Aquasoil is al voor een deel klei, vandaar de absorptie (voeding uit water ontrekken en vasthouden/afgeven aan de wortels)

Ik gaf eerder al aan dat ik Dennerle Powertabs bij de wortels had gedrukt. Helaas zag ik vandaag dat er meer echino's dezelfde licht bruine verkleuring vertonen.

verder geen gaten, geen gele plekken, geen misvorming.

Niemand die iets herkent op de foto?!

En staan die Echino s er net zolang in dan??
Ik herken het eventuele tekort niet zo snel. heb je al gekeken bij de site van aquariumbemesting.nl??
Daar staat ook een lijst met kenmerken en tekorten.

Google... Echinodorus verkleurt.

Staan ze in aquasoil???

13: Voeding: Groeiproblemen � Nederlands - Easy Life

Verkleuring en misvorming. In het ergste ... Dan treedt er een verkleuring en/of
onherstelbare misvorming op. ... Onderzochte plant : Echinodorus sp. Foto 6.
www.easylife.nl/nl/media/alles-over-pla ... iproblemen -

Ha John en Bertus,

Uiteraard heb ik mezelf al suf gegoogled.
Ik zie geen gelijkenis de de omschrijving van de tekortentabel en wat ik zie met mijn eigen ogen.
Als ik google op verkleuring, krijg ik veel ergere dingen te zien. wellicht is dit het begin stadium waar mijn echino's nu in verkeren.. anyway.. voor nu, kan ik geen foto's online vinden die met mijn symptomen overheen komen.

De Echino's staan sinds het begin van het inrichten van het aquarium erin.
In de aquasoil uiteraard. (of wat bedoel je bertus?)

De Easy-life website ken ik bijna uit mijn hoofd aangezien ik het inrichten van mijn aquarium op die informatie gebaseerd hebt.
Wilt natuurlijk niet zeggen dat ik geen fouten maakt..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan