Wat is er nieuw

Planten voor beginners

M

Mir81

Guest
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje. Wellicht is dit voor de die hard aquariaan not done, maar ik waag het erop...
:sorry: :engel:

Ik heb wat nepplanten besteld voor de basis, maar wil er ook wel wat echte planten bij. Wat zijn makkelijke planten die niet woekeren/veel vermeerderen. Zowel voor de bodem als drijfplantjes.

Durf te vragen: heeft iemand misschien nog een stekje?

Alvast bedankt! 😀

Als je iets zoekt dan kun je beter een topic openen in gevraagd denk ik want dan heb je sneller kans op een reactie 😉 .
Makkelijke planten zijn veel moerasplanten wel zoals de Javavaren en de Crypto s en de Echinodorussen.
Ook Hoornblad is wel makkelijk in de regel.

Waarom wil je ook kunstplanten hebben als ik vragen mag?

jessicapilon zei:
Als je iets zoekt dan kun je beter een topic openen in gevraagd denk ik want dan heb je sneller kans op een reactie 😉
Snap ik, maar moet ik wel weten waar ik naar opzoek ben ;-)

Waarom wil je ook kunstplanten hebben als ik vragen mag?
Dat mag je vragen, gemak. Geen onderhoud, behalve af en toe afspoelen. Is mijn eerste aquarium en ik moet eerst eens even zien hoe het allemaal gaat. Maar vind drijvers wel erg leuk!

Mir81 zei:
Dat mag je vragen, gemak. Geen onderhoud, behalve af en toe afspoelen. Is mijn eerste aquarium en ik moet eerst eens even zien hoe het allemaal gaat. Maar vind drijvers wel erg leuk!

Een goed evenwicht in een aquarium bereik je mede door een gezonde dosis planten in je aquarium 😉 Dus op de lange termijn heb je misschien wel minder onderhoud als je echte planten gebruikt ipv kunst 😀

Je moet de hele afval / voedings cyclus maar eens opzoeken, of misschien is er een mede forumlid die dit heel kort kan uitleggen, maar in het kort komt het er op neer dat echte planten afvalstoffen van vissen en andere zaken in je aquarium gebruiken als voeding (nitraat). Als er geen planten zijn die dit op kunnen maken, zullen algen de overhand gaan krijgen door een overvloed aan voedingsstoffen. Dus zoals gezegd, op de lange duur dus veel meer problemen/onderhoud.

Ik snap je helemaal en wil ook echt wel echte planten, maar ik heb toch ook een paar neppers er tussen. Eerst eens even zien hoe het allemaal gaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan