Wat is er nieuw

Planten voor hard water

• Onderwerp starter Onderwerp starter Convantol
  • Startdatum Startdatum
C

Convantol

Guest
Hey, simpel vraagje

Heb 3 aquariums met cichliden, een 2 meter bak ertussen.

Maar nu wil ik ook planten proberen. Maar mijn water is hard, GH 16 en KH 12.

Wat zijn enkele planten die hard water wel aankunnen? Vallisneria, Crypto's ook las ik op het internet?

Iemand nog idee�n?

Wat voor cichliden gaat het om?
(Dat harde water is mogelijk namelijk niet het enige puntje van aandacht)

~ Ivo

In die aquarium met planten komen geen vissen voorlopig, zeker geen cichliden. I weet dat bv Malawi's ze zullen uitgraven.

Wil eerst men planten in de aquarium goed krijgen en balans vinden voor er vissen in komen. Wrs dan neons, roodkopzalmpjes etc.

Zoals Ivo ook al aangeeft moet je met enkele Cichliden wel oppassen met planten.
Kh 12 is erg hoog zeg.

Is van veel factoren afhankelijk (niet alleen van de hardheid)

Wil je bijv. met CO2 gaan werken?

Ik heb zelf ook een hardheid van KH 11 en probeer gewoon diverse planten uit. De ene doet het dan beter dan de andere, maar over het algemeen kunnen de meeste planten er wel tegen hoor.

Low tech wil ik gaan dus geen co2, matig licht en GEEN cichliden 😛 Dat gaat over men andere bakken, daar kan ik geen planten bij dus nu wil ik een plantenbak met iets anders 🙂

Momenteel denk ik aan crypto's, vallisneria en dan enkele sneller groeiers zoals hoornblad. Na verloop van tijd wat van de snelle groeiers eruit en wat andere planten proberen, daarom nog suggesties wat ik kan proberen altijd welkom!

Je hebt ook heel veel mooie Echinodorus soorten hoor die niet teveel voeding vragen en zonder co2 kunnen.
Ik heb in 2 low tech bakjes zonder co2 of toevoegingen ook de Sagitaria Sabulata en die doet het ook goed als voorgrondplant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan