Rick85
Well-known member
Goedenavond ,
Ben nieuw hier en ook met aquaria.
Deze week krijg ik een aquarium van 100x40x50cm en die zal ik dan gaan inrichten.
Waar ik wat advies in wil zijn de planten aangezien dat nogal lastig schijnt te zijn.
Hier is een lijst van de planten die ik in mijn hoofd heb om binnenkort te kopen:
4 x Micranthemum sp. Monte Carlo 3 1-3cm
2 x Glossostigma elatinoides 5cm
2 x Nymphaea stellata/ Thaise lotus 10-20cm
2 x Bacopa australis 7-25cm
2 x Ammania gracilis 25cm
2 x Groene tijgerlotus 15-30cm
4 x Myriophyllum mattogrossense 15-40cm
4 x Myriophyllum scrabatum 15-40 cm
Deze wil ik van voor naar achter planten.
Mijn idee is om uiteindelijk de achterwand een beetje te bedekken met langere planten, aan de voorkant een bodembedekking te cre�ren en in het midden meer aan de zijkanten wat middelgrote plantjes.
Kunnen jullie mij vertellen of deze lijst geschikt is of dat ik wat anders moet nemen of wat dan ook. Goede tips zijn welkom 🙂
Mvg,
Rick
Ben nieuw hier en ook met aquaria.
Deze week krijg ik een aquarium van 100x40x50cm en die zal ik dan gaan inrichten.
Waar ik wat advies in wil zijn de planten aangezien dat nogal lastig schijnt te zijn.
Hier is een lijst van de planten die ik in mijn hoofd heb om binnenkort te kopen:
4 x Micranthemum sp. Monte Carlo 3 1-3cm
2 x Glossostigma elatinoides 5cm
2 x Nymphaea stellata/ Thaise lotus 10-20cm
2 x Bacopa australis 7-25cm
2 x Ammania gracilis 25cm
2 x Groene tijgerlotus 15-30cm
4 x Myriophyllum mattogrossense 15-40cm
4 x Myriophyllum scrabatum 15-40 cm
Deze wil ik van voor naar achter planten.
Mijn idee is om uiteindelijk de achterwand een beetje te bedekken met langere planten, aan de voorkant een bodembedekking te cre�ren en in het midden meer aan de zijkanten wat middelgrote plantjes.
Kunnen jullie mij vertellen of deze lijst geschikt is of dat ik wat anders moet nemen of wat dan ook. Goede tips zijn welkom 🙂
Mvg,
Rick