Ik heb een 60 cm Jewel die ik ga bewonen met rhinogobius wui's, een aantal puntslakjes en waarschijnlijk een stuk of 10 Vietnameze Danio's.
De temperatuur zal in de winter 's nachts rond 17 graden zijn en overdag rond de 20 a 22. In de zomer 18/19 's nachts met overdag 20 tot 24.
De bodem zal bestaan uit zwarte grind 1 - 3 milimeter groot en wat grotere stenen.
De stroming zal niet enorm hoog zijn, maar toch wat hoger dan in een gemiddeld aquarium.
Qua versiering zou het mogelijk zijn om het eea op een steen te binden.
Tot nu toe heb ik al twee plantjes gevonden die de temperaturen aan kunnen en ook de stroming:
- mosballen, hier wil ik 2 of 3 van, afhankelijk van de grootte
- waterpest, geen idee hoeveel, hangt er vanaf hoe de plantjes eruit zien
Twijfelgeval: Hoornblad - is het een moeilijke plant? Kan het een beetje tegen stroming?
Eigenlijk zijn er een aantal vragen waar ik mee zit:
- hoeveel planten erin ongeveer?
- welke planten passen bij deze omstandigheden en zijn makkelijk te onderhouden?
Heeft iemand tips, ideeen, op of aanmerkingen?
De temperatuur zal in de winter 's nachts rond 17 graden zijn en overdag rond de 20 a 22. In de zomer 18/19 's nachts met overdag 20 tot 24.
De bodem zal bestaan uit zwarte grind 1 - 3 milimeter groot en wat grotere stenen.
De stroming zal niet enorm hoog zijn, maar toch wat hoger dan in een gemiddeld aquarium.
Qua versiering zou het mogelijk zijn om het eea op een steen te binden.
Tot nu toe heb ik al twee plantjes gevonden die de temperaturen aan kunnen en ook de stroming:
- mosballen, hier wil ik 2 of 3 van, afhankelijk van de grootte
- waterpest, geen idee hoeveel, hangt er vanaf hoe de plantjes eruit zien
Twijfelgeval: Hoornblad - is het een moeilijke plant? Kan het een beetje tegen stroming?
Eigenlijk zijn er een aantal vragen waar ik mee zit:
- hoeveel planten erin ongeveer?
- welke planten passen bij deze omstandigheden en zijn makkelijk te onderhouden?
Heeft iemand tips, ideeen, op of aanmerkingen?