Wat is er nieuw

Planten worden bruin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter76
  • Startdatum Startdatum
P

Peter76

Guest
Mijn snelgroeier word bruin. Hoe komt dit???
20170305_171808.jpg

Dat is zo niet te zeggen... Waterwaarden zijn we dus nodig! Belichting? Stroming c/q waterdistributie. Wat geef je al of niet als bemesting? Geef je probleem dus even wat meer volledig, als je kunt.

Zelf heb ik het ook gehad met Waterpest en deze werd glazig en verrotte dus. Dat bleek de koudwatervorm van deze plant te zijn geweest. Ik kreeg daarna eindelijk de goede en die doet het prima in de bak.

Stukje van Aquariumfans:

De Elodea canadensis ofwel de Fijne Waterpest komt oorspronkelijk uit Noord Amerika. Hij lijkt op de ‘gewone’ variant maar groeit minder snel en minder goed dan zijn sterke broer. De fijne Waterpest gedijt een stuk beter in de vijver dan in het aquarium. In het aquarium zal hij op den duur steeds dunner worden en ziet er dan eigenlijk niet meer zo mooi uit.

De Lagarosiphon major, ofwel de Gekrulde Waterpest is lastiger op de markt te vinden. Deze waterplant komt oorspronkelijk uit Zuid Afrika. Ook dit is een snelgroeiende Waterplant en groeit hij minder goed in aquaria. Met zijn gekrulde bladeren is het wel een mooie variant. Goede verlichting en koel tot normaal water zijn belangrijke eisen bij deze waterplant.

Merci voor antwoorden. Weer wat uit geleerd :thumbs:. Dat is het fijne aan dit form. Chapeau voor de oprichter (s) hiervan:petjeaf:

Geen rare waarden en met wat makkelijke planten en niet teveel licht kun je aan de 5 mg co2 genoeg hebben.

Ja met co2 is dat vrij weinig en ik zou het anders wat opvoeren. Naar hoeveel hangt mede af van je belichting en je plantenbestand maar rond de 15 mg mag je best zitten.

Hoeveel mag ik s morgens meten ongeveer. Dat vandaag is ook vanmorgen gemeten als lichten en co afstaat.

Dat hangt ook af van hoeveel co2 je tijdens de nacht verliest. Het beste is om de co2 voor het licht aangaat aan te laten slaan zodat je co2 weer redelijk op peil is zodra de lampen aangaan. Hoeveel co2 meet je op een moment als nu bijvoorbeeld?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan