Wat is er nieuw

Planten worden op gegeten

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Leeftijd
74
Aquarium staat +/-een jaar en planten groeien heel goed, laatste 3 maand echter vrij veel afwezig geweest en stel vast dat er op de planten wat algen groei was ( niet overdreven ) maar stel nu vast dat vissen de planten opeten.
Tijdens mijn afwezigheid krijgen de visjes zijnde een 15 tal guppys en 2 ruitenkuisers, de laatste heb ik over 1 en 1/2 maand erbij genbomen van iemand die stopte met de hobby eten via een voeder automaat die naar behoren werkt. Eerste gedacht is dat ze te weinig eten krijgen maar is dat wel zo of moet ik het bij iets anders zoeken?

Vaak komt dat door een te eenzijdige voeding, juist door de variatie van meer soorten voer zal dit probleem verhelpen

Heb je een foto van je bak en de betreffende planten zodat de schade goed is te zien?

Krijgen ze een voldoende groot aandeel groenvoer? Guppen hebben dat absolut van doen, of ze gaan het zelf gaan zoeken 😉

Voor de "ruitenkruisers" en stuk courgette verzwaren met lepeltje ofzo. Zijn nog wel wat groente die ze lekker vinden.

Sommige soorten hebben ook een stuk hout nodig voor hun spijsvertering. Even een foto up loaden zodat de kenners je kunnen aangeven welk soort ruitenkruiser je heb en wat deze nodig hebben.

Het kan ook schade door voedingstekorten zijn maar zonder foto is dat zo niet te zeggen.

20211227_170722.jpg
20211227_170722.jpg

Ja dat lijken me echt vraatplekken toe hoor.

Ook slakjes of garnalen durven wel eens van planten snoepen.

@ Michelle1 , die twee ruitenkuisers zijn bijna onmogelijk op foto vast te leggen . Af en toe zie ik er eentje aan de ruit geplakt. Als ze zich laten zien dan maak ik foto.
Overigs geen kwaad van die twee want sinds ze er in zitten zijn de ruiten brand schoon zonder dat ik iets hoef te doen 🙂.
Zoals ik het hier verder lees zal het wel aan de eentonige en misschien te weinig voeding liggen. Ik zal ze naast de automaat maar wat gaan bijvoeren, de guppys lijken mij daar in mijn ander aquarium niet zo gek op te zijn daar zijn het voornamelijk de pandas die het lekker vinden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan