Wat is er nieuw

Planten zuid amerika

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste allen,
Welke planten 'horen' bij een zuid amerika biotoop... zitten hier ook zuurstof planten en snel groeiers tussen?

Hedyotis Salzmannii , Bacopa Myriophylloides, Heteranthera Zosterifolia, Hydrocotyle sp en Micranthemum Umbrosum groeien best snel
Elodea Densa, is denk wel de makkelijkste en de snelste

Stomme gedachte misschien... maar als je veel planten hebt, en veel (kien)hout, hoe houd je dit dan goed schoon....

Als je een goed filter hebt met goede circulatie hoef je bijna niet schoon te maken, ik niet iig.
En een paar bodemvissen helpt ook.

Als je een goed filter hebt met goede circulatie hoef je bijna niet schoon te maken, ik niet iig.
En een paar bodemvissen helpt ook.
Ook met een goede circulatie (geen draaikolk) blijft er toch wel wat achter de planten en stenen haken qua vuil?

Vuil wat op een bodem ligt wordt ook afgebroken en dient daarna als compost.
Mijn bak draait nu 6 maanden en ik heb de bodem nog niet één keer schoon hoeven maken, ik heb wel een hoop garnalen die me daar bij helpen dat wel.

Ook met een goede circulatie (geen draaikolk) blijft er toch wel wat achter de planten en stenen haken qua vuil?
Ik maak eigenlijk nooit schoon en heb inderdaad behoorlijk veel planten. Bovendien heb ik hout in m'n bak waar ik ook niets aan doe.

dan wapper jeeven met je hand in de bak, dat het opwaait.
is toch niet zo moeilijk?

Valt reuze mee Smidsy, daar kom je straks vanzelf wel achter.
En als er echt veel blijft liggen in een bepaalde hoek dan zuig je dat even weg met een slang tijdens de waterwissel.

Ja, je kunt ook een week wachten. mar ook weg zuigen, he.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan