Wat is er nieuw

Plantenklemmen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tony
  • Startdatum Startdatum
T

Tony

Guest
Iemand ervaring mee om stengelplanten mee vast te zetten , ik word er gek van blijven loskomen, toppen gesnoeid en al 4 dagen aan het tobben. Heb vrij sterke stroming en plant met pincet tegen de stroom in , zelfs diep geplant afgewaaierd met grind , niks helpt.

Heb ze eens geprobeerd die klemmetjes, maar vond het niet ideaal.
Ik doe nu een keramiek filterbuisje (siporax) om het uiteinde van de stengelplantjes en druk dat in de bodem...werkt prima.

Ik heb ze ook weleens gebruikt en vind ze voor de ene pnt makkelijker dan voor de ander. ik had die dikke kunststof van ik dacht JBL en soms vond ik ze dus te dik om te gebruiken bij een bepaalde plant.

Bij stengelplanten werken ze niet echt zo goed denk ik. Niet die ik had tenminste.

@Peter
Schiet de stengel dan niet uit dat buisje of buig je ahw de stengel om het buisje heen??

Ik trek de stengel(s) een stukje door het buisje heen, beetje ombuigen en in de bodem drukken. Blijft perfect zitten zo.

Perfect bedankt voor de tip, dus die buisjes blijven eromheen zitten tot je weer gaat toppen of haal je ze eraf als de wortels gegroeid zijn en plaats je ze dan terug? Kom verdorie net thuis en ja hoor weer 5 toppen los van mijn pogestenom stellatus grrr

Precies...gewoon laten zitten..alleen als de planten onderop lelijk worden, dan eruithalen met de buisjes en de toppen weer opnieuw met de buisjes vastzetten.
Ga je alleen toppen, dan gewoon onderste stukken met buisjes laten zitten en de toppen met nieuwe buisjes vastzetten. Snappie 😉

Ja ik heb het door , vandaag weer 5 toppen los dus morgen naar de lfs

Succes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan